مربیان پیش دبستانی مازندران با تجمع خواستار تحقق حقوق خود شدند

اعتراض‌های متعدد مربیان پیش‌دبستانی مدت‌هاست که در مازندران با تجمع و شعار دادن‌ها در مقابل آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری‌ها و دفاتر مردمی نمایندگان مجلس در شهرهای استان همراه است.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۶۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سناریوی جذب مربیان پیش‌دبستانی مدت‌هاست که در مازندران با تجمع، شعار دادن‌ها و اعتراض‌های متعددی از این رو در مقابل اداره‌‌کل آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری‌ها و دفاتر مردمی نمایندگان مجلس در شهرهای استان همراه بود و همچنان هم به قوت خود باقی است.

درخواست‌هایی که مربیان پیش‌دبستانی از آموزش و پرورش استان و مسؤولان بالادستی داشتند چیزی جز جذب آنان در بدنه نظام تعلیم و تربیت نبود، بر این اساس وقتی به نتیجه مثبتی نمی‌رسیدند دست به اعتراض می‌زدند.

تجمع‌هایی که از سوی این تعداد فرهنگیان انجام می‌شد برحسب وظیفه در رسانه‌ها هم انعکاس داده می‌شد وقتی هم برای شفافیت اذهان عمومی از مسؤولان امر پرسش‌هایی صورت می‌گرفت همچنان مطلب تکراری مبنی بر اینکه این موضوع ویژه مازندران نیست، طرح ملی است، نمایندگان مجلس پیگیر این مسئله هستند و نیز مربیان پیش‌دبستانی زیرمجموعه آموزش و پرورش نیستند و ما تکلیفی برای ساماندهی آنان نداریم، شنیده می‌شد.

اما این بار مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که سرانجام مربیان پیش‌دبستانی به کجا رسید، پاسخی بود که برای آخرین‌بار آب پاکی را به دست این مربیان ریخت و همچنان آنان را در خم یک کوچه نگه داشت.

سیدعلی قاسمی در اظهارات خود از جذب 2 هزار و 500 مربی پیش‌دبستانی و خرید خدمت در مازندران خبر داد و گفت: این تعداد مشمول قانون استخدام در سال گذشته مجلس شورای اسلامی شدند.

وی که اجرای قانون در جذب این نیروها را اعلام نیاز از سوی ادارات آموزش و پرورش دانست، افزود: پارسال 360 نیرو در مازندران جذب و حق‌التدریسی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: براساس قانون مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی جذب و حق‌التدریسی شدن مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمت قبل از سال 91 فقط در صوت نیاز امکان‌پذیر است.

این مسؤول با اعلام اینکه امسال یک‌هزار نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند، افزود: با توجه به وجود نیروی فرهنگی مازاد در مازندران کمبودی در این زمینه نداریم.

قاسمی با اشاره به اینکه مربیان پیش‌دبستانی توسط انجمن اولیا و مربیان و نهادهای غیردولتی در مدارس به‌کارگیری شدند، تصریح کرد: این اقدام خارج از ضوابط استخدامی و غیرقانونی بود و در حال حاضر برای این نیروها توقع ایجاد شد که تغییر وضعیت دهند و برخی مواقع تجمع راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت رسمی است که از پایه اول دبستان شروع می‌شود و آنچه وظیفه قانونی دارد پیگیری می‌کند.

اما این اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نه‌تنها برای مربیان ره به جایی نبرد بلکه به قول معلمان دبستانی «نقطه سر خط» را تداعی کرد.

بعد از انتشار اخبار اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره مربیان پیش‌دبستانی بازخوردهایی هم از سوی همین مربیان داشته که اینگونه مطرح شد.

با توجه به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مبنی بر اینکه نیروی مازاد در مازندران وجود دارد و نمی‌توانیم قانون مربیان پیش‌دبستانی را اجرا کنیم و این در حالی است که در گوشه و کنار استان کمبود نیرو در مدارس حس می‌شود و در کلاس‌ها از نیروی انجمنی، خرید خدمت، (بسته حمایتی سابق) و نیروی بازنشسته به‌کارگیری می‌شود که قانون آنها را منع کرده است.

همچنین مدارس مازندران با کمبود معلم پرورشی، مشاوره و بهداشت مواجه است.

آقای مدیرکل مطرح کردند تا قبل از سال 92 آموزش وپرورش مازندران 107 هزار ساعت مازاد داشت! پس چرا در طرح مهرآفرین تعداد زیادی نیروی نورچشمی که همه از اقوام و دوستان مناطق و شهرستان‌ها بودند بدون توجه به مازاد استان جذب شدند؟!

این موارد در حالی است که استان‌های دیگر اینگونه وارد نشدند و اینکه مدیرکل اظهار کرد که مربیان پیش‌دبستانی، نیروی انجمنی هستند که برای آنان توقع ایجاد شد و بدون درنظر گرفتن نیاز جذب شدند اما ما درست از زمانی به آموزش و پرورش اضافه شدیم که نیروهای قبلی (مربیان) استخدام شده و به ما در مدارس نیاز داشتند.

عدالت اجتماعی در مازندران لگدمال قدرت‌طلبی برخی مسؤولان شده است و قربانی تمام این سوء مدیریت‌ها مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی مشمولان قانون مصوب مجلس شورای اسلامی استان هستند.

چطور بسیاری از استان‌ها با وجود تمام مشکلات موجود در استان خود این حق را از مشمولان قانون مجلس نگرفتند؟ قطعاً همه این بی‌مهری‌های به‌وجودآمده در استان برای باز شدن راهی برای رابطه بازی‌هایی در آینده است.

فارس/
ارسال نظرات
پر بیننده ها