امام جمعه ابرکوه:

مرحوم رفسنجانی چهرة خدوم و تاریخی انقلاب اسلامی بود/ مذاکره کننده گان ایرانی در قبال بدعهدی های آمریکا کوتاه نیایند

امام جمعه ابرکوه گفت: انتظار ملت از تیم مذاکره کننده ایرانی این است که در قبال بد عهدی های آمریکا کوتاه نیایند و بدانند که نقض عهد چه گسترده و فراگیر و چه جزئی از سوی آمریکائی ها قابل اغماض نیست.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۵۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

به گزارشخبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه امروز، رحلت ناگهانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته گذشته برای همه را خبری تلخ، غافلگیر کننده و تکان دهنده اعلام کرد.

مرحوم رفسنجانی چهرة خدوم و تاریخی انقلاب اسلامی بود
امام جمعه ابرکوه افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر بود که با صبر و صلابت، هوش وافر و ذکاوت در مقاطع مختلف عمر شریف خود منشأ خیرات و توفیقاتی سرنوشت ساز برای انقلاب و جامعه و نظام اسلامی بود و ملت بزرگ ایران در تجلیل از این شخصیت ماندگار انقلاب نشان دادند که نسبت به انقلاب و خادمین به نظام اسلامی روحیه سپاس و قدر دانی و وفاداری دارند.

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: حضور میلیون ها نفر تشییع و بدرقه پیکر پاک این مجاهد نستوه به عنوان چهرة خدوم و تاریخی انقلاب اسلامی، بیانگر مراتب همدردی با مقام معظم رهبری است که غم از دست دادن رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات خود در نهضت اسلامی را سخت و جانکاه بیان کردند.

وی افزود: این تجلیل به حق بود، زیرا او حق بزرگی را در دوران پر فراز و نشیب انقلاب و مدیریت جنگ تحمیلی و برخورد قاطع با گروهک های ضد انقلاب و تروریستی و تجزیه طلب بر همه ما داشت.

حجت الاسلام حسینی به نقش کم نظیر مرحوم رفسنجانی در شکل گیری انقلاب و مبارزه با رژیم ستم شاهی و همچنین پیروزی و استمرار انقلاب در یاری امام و رهبری خصوصاً عشق و صمیمیّت او به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این خدمات، چهره ای شاخص و تکیه گاهی مطمئن و نمونه ای کم نظیر از نسل اوّل مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار ساخته بود.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: آن بزرگمرد که همواره نامش درتاریخ با انقلاب قرین است، مرد خدا بود و تا آخر عمر بر عهد و میثاق خود با نظام و انقلاب و ولایت ایستاد بطوری که تلاش دشمنان و خناثان نتوانست بین او و مقام عظمای ولایت زاویه ایجاد کند و کسی که در حیاتش صادقانه منادی وحدت بود ببینید چگونه مماتش هم وحدت آفرین شد.

حسینی در ادامه با انتقاد از کسانیکه سعی کردند با استفاده از همزمانی رحلت مرحوم رفسنجانی با سالگرد شهادت امیرکبیر، این دو شخصیت را با هم مقایسه کنند گفت: به نظر بنده این مقایسه اشتباه است، زیرا کسی که شاگرد امام و مراجع عظام ومیدان دار عرصه نبردهای میدانی و سیاسی و تقابل سر سختانه با مثلث شوم امریکا و انگلیس و اسرائیل بود، شخصیتی بسیار فراتر از امیر کبیر دارد.

مذاکره کننده گان ایرانی در قبال بد عهدی های آمریکا کوتاه نیایند
امام جمعه ابرکوه در ادامه به نشست هفته گذشته گروه 1+55 در وین پرداخت و گفت: در روزهای گذشته، نشست گروه 1+5 را در وین جهت بررسی شکایت ایران از آمریکا که با تمدید قانون ایسا و تمدید تحریم ها که قطعاً نقض برجام است شاهد بودیم که آنها هم صدا با آمریکا سعی می کردند تمدید قانون تحریم های ایران را عادی جلوه دهند که نقض برجام نیست و قبل از برجام هم بوده است!

وی گفت: انتظار ملت از تیم مذاکره کننده ایرانی این است که در قبال بد عهدی های آمریکا کوتاه نیایند و بدانند که نقض عهد چه گسترده و فراگیر و چه جزئی از سوی آمریکائی ها قابل اغماض نیست، زیرا آنها جری تر می شوند و در آینده نقض های بزرگتری را تحمیل می کنند.

امام جمعه ابرکوه افزود: گرچه نمایندگان دولت های عضو کمیسیون گروه 1+5 خواستار اقدامات آمریکا جهت بی اثر ماندن این قانون شدند تا اثری در همکاری تجاری با ایران نداشته باشد، امّا این هم به احتمال خدعه باشد مثل این است که آتش را در پنبه اندازیم و بگوئیم نسوزان!

حجت الاسلام حسینی در خطبه های امروز 26 دی ماه، سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال 57 و 27 دی ماه سالروز شهادت فدائیان اسلام را گرامی داشت.

گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه، نمازگزاران با خواندن نماز و دعای باران خواستار نزول رحمت الهی و نجات از خشکسالی شدند.

ارسال نظرات