خبرهای داغ:
در گفتگو با نخبه و کارآفرین نمونه بسیجی عنوان شد:

بوکان شهر جوانان نخبه و کارآفرین است

نخبه جوان بوکانی بوکان را شهر جوانان نخبه و کارآفرین دانست و گفت: بی گمان شهر بوکان یکی از مهم ترین قطب های علمی و صنعتی منطقه است هر چند با کمبود امکانات رو به رو هستند ولی ما هر روز شاهد درخشش جوانان بوکانی در عرصه مختلف هستند که نشان می دهد این شهر سرشار از استعداد ها است.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۲۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در گوشه و کنار ایران، جوانان و نوجوانان زیادی حضور دارند که با استفاده از امکانات و تکیه بر استعداد و توانایی ذاتی خود، توانسته اند، قدم های موثری در جهت پیشرفت و ارتقای سطح علمی کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی بردارند که یکی از این افراد رحیم سوره کانی نخبه و کارافرین نمونه بوکانی است.

سوره کانی که متولد 1364 در بوکان است توانسه با پشت کار فراوان و تلاش در بسیاری از همایش های منطقه ای و کشوری خوش بدرخشد و به دنبال آن نیز بتوانند با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای بیش از 8 نفر اشتغال زایی کند.

این نخبه جوان بسیجی درباره نحوه فعالیت خود در سطح استان و شهر، به خبرگزاری بسیج گفت: از آن جایی که میزان تحصیلات بنده ارشد حقوق است، بیشتر در حوزه های فرهنگی و هنری و علمی پژوهشی توانسته ام در بسیاری از همایش های کشوری و منطقه ای حضوری فعال داشته باشم.

رحیم سوره کانی که به عنوان نخبه نمونه کشوری انتخاب شد ادامه داد: در بسیج به لطف خدا نیروهای با استعدادی هستند که با تلاش و کوشش فراوان، کارها را به حد عالی رساندند و اکنون ما در بسیاری از کارهای که بسیجیان وارد عرصه شدند شاهد شکوفای و پیشرفت های چشم گیری هستیم.

سوره کانی در مورد کارافراینی خود نیز تصریح کرد: بنده با استفاده از وام های خود اشتغالی توسط بسیج سازندگی سپاه شهرستان موفق به ایجاد کارگاه تولیدی فرش شدم و در همین راستا نیز برای 8 نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی ادامه داد: سالیانه بیش از 40 فرش کامپیوتری در کارگاه تولید می شود که امید است بتوانیم با افزایش بافنده ها این مهم رابه 100 تابلو فرش در سال برسانیم.

این جوان بوکانی که تا کنون توانسته به چندین نفر از قالیبافان خود نیز وام پرداخت کند خاطر نشان کرد: تا کنون موفق شدیم ازتابلو فرش ها به 4 نفر از قالیبافان وام بدون بهره پرداخت کنیم که این مهم نشان می دهد در صورتی که ایده ها اصولی و کارشناسی شده باشند می توانیم هم درامد زایی کنیم و هم ایجاد اشتغال.

این نخبه بسیجی عنوان کرد: دلیل موفقیت خود را در توجه کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری می دانم چراکه ایشان با رهنمود هایی که به عموم مردم می دهند، راهگشا بوده و تا به الآن با سیاست زیرکانه ایشان ایران توانسته مقابل دشمنان خود ایستادگی کند.

رحیم سورکانی در باره معنی کارافرین نیز از دیدگاه یک نخبه کشوری گفت: کسی که به یک نان بخور و نمیر اکتفا نمی کند و به دنبال روزی حلال برای خود و مفید بودن برای جامعه است ونمی خواهد که ۳۰ سال از بهترین و پرشورترین دوران زندگی خود یعنی جوانی را در جا بزند و دارای همت و پشتکار هم هست می شود کارآفرین .

وی ادامه داد: هرگز سکون و تکرار را دوست ندارم و می خواهم هر روزم از روز قبل بهتر باشم برای همین سعی خواهم کرد که با ایده ها طرح های جدید برای ده ها نفر اشتغال زایی ایجاد کنم.

سوره کانی همچنین بوکان را شهر جوانان نخبه و کارافرین دانست و افزود: بی گمان شهر بوکان یکی از مهم ترین قطب های علمی و صنعتی منطقه است هر چند با کمبود امکانات رو به رو هستند ولی ما هر روز شاهد درخشش جوانان بوکانی در عرصه مختلف هستند که نشان می دهد این شهر سرشار از استعداد ها است.

این نخبه استانی عنوان کرد:ازتمامی جوانان عزیز ایران اسلامی که مدارج علمی دارند و احساس می کنند که باید درخانه بنشینند و منتظر کارهای رسمی و دولتی بمانند درخواست می کنم که به فکر کارآفرینی ، اشتغال زایی و تولید در زمینه های مختلف باشند و ازحرکت دراین زمینه هراس نداشته باشند و با توکل به عنایات خداوندم تعال پیش بروند .

باتوجه به وضعیت فعلی اقتصاد و اشتغال کشور، تولید در زمینه های مختلف علاوه بر اینکه درآمد و سود دهی خواهدداشت ، اجرمعنوی هم برای آن می باشد ، چرا که زمینه اشتغال چند نفر دیگر را هم فراهم کرده ایم.

در پایان نیز با تشکر از فرمانده سپاه بوکان جناب سرهنگ مظاهری که به واقع اصلی ترین و مهم ترین حامی و پشتوانه نخبگان بسیجی در شهرستان بوکان هستند و با راهنمای هایشان ما را در رسیدن به اهداف تعین شده کمک کردند تشکر می کنم.

ارسال نظرات