نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

شکار بیماران توسط برخی پزشکان در بیمارستان های دولتی

سلیمانی گفت: منبع مالی این طرح از محل افزایش مالیات تامین می شود که در این رابطه پیش بینی شده مردم سالی یک درصد مالیات دهند تا این پول در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و خرج این پروژه شود.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۹۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

منبع مالی طرح تحول سلامت جیب مردم است/ شکار بیماران توسط برخی پزشکان در بیمارستان های دولتیمحمد سلیمانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نواقص و چالش های طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت چندین مشکل اساسی دارد که باید به آنها پرداخت.

وی در تشریح این مطلب گفت: منبع مالی این طرح از محل افزایش مالیات تامین می شود که در این رابطه پیش بینی شده مردم سالی یک درصد مالیات دهند تا این پول در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و خرج این پروژه شود. بنابراین مشخص است منبع مالی طرح تحول سلامت جیب مردم است.

سلیمانی ادامه داد: تحقق طرح تحول سلامت برای دراز مدت تعریف شده اما در کوتاه مدت با بن بست مالی روبرو می شود مگر اینکه با تصویب مجلس، به جای یک درصد مالیات دو درصد از مردم مالیات گرفته شود که سیستم کشوری و مالیاتی هم این اجازه را نخواهد داد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت و درمان این طرح را بگونه ای اجرا کرد که جیب پزشکان مخصوصاً متخصصان این حرفه پر از پول شد یعنی این طرح به نفع عده ای از متخصصان در این حوزه تمام شد و عملاً پول کلانی از جیب مردم به جیب عده قلیلی از جامعه که تعدادی از پزشکان هستند رفت؛ لذا باید بگوییم این توزیع عادلانه ای نیست و یک نوع تبعیض و جمع آوری پول توسط پزشکانی که دراین حوزه فعالیت دارند محسوب می شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: یکی از اشکالات دیگر طرح تحول سلامت این است که مشخص نشد پزشکانی که در بخش دولتی کار می کنند در بخش خصوصی هم اجازه فعالیت دارند یا نه. برخی از پزشکان متخصص در بیمارستان های دولتی بیمار شکار می کنند و به بخش خصوصی می برند بطوری که با این طرح هم از بیمه و هم از مردم پول کلانی دریافت می کنند تا کار انجام دهند.

وی در خاتمه با انتقاد از نظارت ضعیف بر اجرای طرح تحول سلامت در کشور ابراز داشت: باید اذعان کنیم که نظارت بر این طرح بسیار ضعیف است؛ وزیر بهداشت اعتقادی به نظارت ندارد زیرا فردی سرمایه دار و صاحب سرمایه کلان است و گفته شده ایشان جزء افرادی است که چند صد میلیارد تومان سرمایه دارد و انتظار دارد همه پزشکان راه او را رفته و ثروت های آنچنانی بدست آورند که این بی عدالتی است و طرح را با بن بست روبرو خواهد کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار