پژوهشگر حوزه فناوری ارتباطات در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

افزایش آمار معاملات مواد مخدر و خلاف عفت عمومی در فضای مجازی

بیات گفت: در کانال های تلگرامی انواع ناهنجاری های اخلاقی، جنسی و اجتماعی وجود دارد حتی برخی در این فضا اقدام به فروش مواد مخدر و اعمال خلاف عفت عمومی می کنند که تعداد آن نیز رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۴۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

افزایش آمار خرید وفروش مواد مخدر و اقدامات خلاف عفت عمومی در فضای مجازیمحمد هادی بیات پژوهشگر حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کانال های غیر اخلاقی و مروج خشونت و خودکشی در تلگرام اظهار داشت: فضای مجازی نمایی از فضای واقعی جامعه است، همانطور که افراد توانمند و اخلاق مدار در جامعه حضور دارند افراد منحرف و مغرض با ارزش های جامعه نیز وجود دارند بنابراین باید با افراد منحرف و افرادی که خلاف هنجارها و ارزش های جامعه حرکت می کنند برخورد جدی شود.

وی افزود: متأسفانه نگاه متولیان به فضای مجازی اینگونه نیست آنها این فضا را منفک از فضای حقیقی جامعه دانسته و با نگاه غیرتخصصی و غیر حرفه ای خود این فضا را رها کرده اند و باید اذعان کنیم آسیبی که ما از این موضوع می بینیم بسیار جدی است.

پژوهشگر فضای مجازی خاطر نشان کرد: اثر یک کانال تلگرامی، صفحه اینستاگرامی و یا رسانه های دیگری که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند از اثر رسانه های رسمی همچون صدا و سیما به مراتب بیشتر است و مسئولان به جای اینکه فکری به حال این فضای رها شده کنند جلوگیری از آسیب های آن را امری ناممکن می دانند.

بیات تصریح کرد: در کانال های تلگرامی انواع ناهنجاری های اخلاقی، جنسی و اجتماعی وجود دارد حتی برخی در این فضا اقدام به فروش مواد مخدر و اعمال خلاف عفت عمومی می کنند که تعداد آن نیز رو به افزایش است؛ همچنین کانال های تلگرامی مروج یاس و ناامیدی با موسیقی و تم مخصوص خود سعی می کنند تفکرات اشتباه خود را به جوانان ما القا کنند که شاید نگاه غیرمسئولانه برخی به این فضا منجر به این قضیه شده است.

پژوهشگر حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در خاتمه با بیان اینکه کشورهای دیگر برای هرگونه تبلیغ موارد منافی عفت و مخالف هنجارهای اجتماعی در فضای مجازی برخورد شدیدی را در نظر می گیرند گفت: اگر پیام رسان تلگرام قوانین کشور ما را پذیرفته و رسمیت یافته بود به راحتی می توانستیم این کانال ها را حذف کنیم اما متاسفانه این فضا کاملاً رها شده است که خطرات و آسیب های خود را دارد.


ارسال نظرات