کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

فعالان شبکه‌های اجتماعی وقت‌، فرهنگ و اموال خود را از دست می‌دهند

علیجانی گفت: منافع شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های سازنده آن، افزایش‌های کلیک‌های مخاطبان است.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۴۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

حبیب‌الله علیجانی روانشناس و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه اینکه در فضای مجازی کسانی هستند که به دنبال زیاد کردن مخاطبان خود به هرقیمیتی هستند، گفت: برخی از سایت ها برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقاء رتبه خود به ترفندهایی متوسل می‌شوند که در اصطلاح عامیانه به آن کلیک دزدی گفته می شود.

وی با بیان اینکه تعداد کلیک بیشتر در محیط شبکه اجتماعی، سود بیشتری را نصیب آن می‌کند، گفت: با توجه به اینکه کلیک واحد پول اینترنت است و هر کلیک بین 4 تا 35 سنت به ارزش یک نرم‌افزار یا شرکت سازنده آن اضافه می‌کند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه منافع شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های سازنده آن، افزایش‌های کلیک‌های مخاطبان است، اظهار داشت: این شرکت‌ها برای جذب کلیک‌های بیشتر، به برخی موارد دامن می‌زنند که در این بازار عده‌ای فالوئر زیاد کرده و عده‌ای هم افشاگری می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمامی کسانی که در شبکه‌های مجازی فعال هستند، در حال از دست دادن وقت، فرهنگ و اموال باارزش خود هستند و تنها فردی که سود اصلی را از این امر می‌برد، مدیران مستبد شبکه‌های مجازی هستند که در حال سوءاستفاده از انسان‌ها و کاربرها به عنوان برده می‌باشند.

ارسال نظرات