خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس:

امام حسن عسکری(ع)؛ مبین اندیشه های شیعه و بشارت دهنده منجی موعود

به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) جشنی به همین مناسبت با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه و مسئول حفاظت و پایوران و سربازان در نمازخانه ستاد سپاه سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۵۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید نظری با اشاره به اینکه ولادت آن امام در روز هشتم ربیع الثانی سال 232هجری قمری می باشد تصریح کرد:وی یکی ازجوانترین امامانی بودند که بعد از امام جواد(ع) در سن 28 سالگی توسط معتمد عباسی به شهادت رسیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه افزودند: ابو محمد کنیه آن امام همام و ازالقاب ایشان می توان به عسکری،هادی،زکی،صامت وشافی نام برد و نام پدرشان امام هادی و نام مادرشان حدیثه که یکی از عرفای صالحین و مدت امامت امام یازدهم 6سال بوده است.در زمان حیات آن حضرت 130نفر از آن بزرگوار نقل حدیث می کردند و شهرهای قم و نیشابورو گرگان و کوفه مکز علوم بودند و محور همه آنها سامرا بوده که حضرت امام حسن عسکری در آن حضور داشتند.

وی عنوان کرد:احمد ابن اسحاق از امام حسن عسکری در مورد امام بعد از او سئوال می کند حضرت پسر سه ساله ای را نشان دادند و فرمودند اگر در نزد امامان و اهل بیت عزیز نبودی نشانت نمی دادم که او همانند خضر نبی است که دو غیبت خواهد داشت و تنها تابعین و معتقدین بر امامت او نجات خواهند یافت و گفتند علامتی است آن فرزند معصوم به زبان عربی فرموند*انا بقیه الله فی ارضه و المنتقم من اعدائه*.

وی در قسمتی دیگراز سخنان خود گقتند: یازدهمین پیشوای شیعیان امام حسن عسکری(ع) دارای بیانی شیوا و دلنشین و مفسر بی نظیر قرآن مجید بود و در طول دوران امامت خویش، شیوه صحیح تفسیر این کتاب آسمانی و راه مستقیم عترت را به مردم روشن کرد و با ارج نهادن به چهره های فرهنگی شیعه و بشارت آمدن منجی موعود، مسلمانان را به دستیابی به آرمان های والای اسلام امیدوار ساخت.

حجت الاسلام سید نظری درباره دلیل شهرت امام یازدهم(ع) به عسکری گفت: این واژه به معنای لشکر، سپاه و نیروی نظامی است و از آن جهت که امام(ع) در محله ای به نام عسکر در سامرا تحت نظر بود و در آنجا سکونت اجباری داشت، به ایشان لقب عسکری داده بودند سید نظری در پایان درباره مقوله ولایت گفت: در طول تاریخ افراد بسیاری ارزش و نقش کلیدی ولایت را به همگان معرفی و پیوند ولایت در زمان کنونی با ولایت ائمه معصوم(ع) را تبیین کرده اند. بنابراین وظیفه مهم در دوران معاصر تبیین ولایتی است که از امامان معصوم(ع) در جامعه وجود دارد زیرا این امر امت اسلامی را از آسیب ها در امان نگاه می دارد. مسلمانان بایستی به درک درستی از دین و قرآن دست یابند تا بتوانند اسلام همه جانبه را به صورت کامل به دیگران معرفی کنند.

گفتنی است که در پایان مراسم توسط یکی از مداحان در مدح این امام همام مولودی خوانی و پذیرایی بعمل آمد.

ارسال نظرات