دانشنامه مازندران احیاء هویت فرهنگی تاریخی ملت است

نماینده ولی فقیه در مرکز مازندران بیان کرد: احیا هویت فرهنگی، تاریخی یک ملت و مردم یک منطقه، امروزه از وظایف مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر است.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۰۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نقش مازندران در تعداد شهدا، بازسازی سوسنگرد، لشکر 25 کربلا، مدافعان حرم نسبت به کشور پررنگ بوده که ضروری است در دانشنامه مازندران این موضوعات پرداخته شود.
 
آیت الله نورالله طبرسی در جلسه دانشنامه مازندران اظهار داشت: در مازندران که قدمت تاریخی بسیاری دارد چیزی در رابطه با ارزش‌های معنوی و فرهنگی و تاریخی در دست نداریم.

وی افزود: نیاز به چاپ دانشنامه مازندران در این استان ولائی حس شده بود که  تاکنون کارهای خوبی انجام شده است وپیشرفت خوبی داشته که نشان ازتعهد وعلاقه ادبا به فرهنگ مازندران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به آینده این استان و حفظ فرهنگ مازندران امیدوار هستیم و این اقدام کار بسیار اساسی و خدمت بزرگی است که برتر و بالاتر از همه خدمت‌ها بوده که در استان تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: احیا هویت فرهنگی و تاریخی یک ملت و مردم یک منطقه امروز از وظایف مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر است.

حسین اسلامی، رئیس مرکز ساری شناسی مازندران نیز در این نشست با اشاره به قدمت سه هزار ساله مازندران در تاریخ، افزود: این استان مهد پهلوانان و اسطوره‌های بزرگ تاریخی است.

وی با بیان اینکه مازندران در گذر تاریخ شاهد تحولات و تغییرات شگرفی شده است، گفت: تدوین دانشنامه مازندران از نیازهای ضروری استان بوده که باید توسط مسئولان امر با جدیت دنبال شود.

این مورخ مازندران با اشاره به اینکه گروهی در گذشته در صدد تدوین دانشنامه مازندران بودند، تصریح کرد: باید اساتید صاحب فن و ایده و اهل پژوهش در این حوزه وارد تا بتوانیم نتیجه مطلوبی در این حوزه کسب کنیم.

اسلامی با بیان اینکه اسطوره‌های تاریخی و فرهنگی مازندران باید به نحو شایسته ای در دانشنامه مازندران آورده شود، افزود: حمایت مسئولان فرهنگی و شهری در تحقق این امر مهم مورد خواسته نماینده ولی فقیه ضرورتی انکارناپذیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها