مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

بیشترین نرخ بیکاری در استان مربوط به گروه‌های علوم کامپیوتر می باشد

طبق آمار بیشترین نرخ بیکاری در استان مربوط به گروه‌های علوم کامپیوتر بوده و کمترین نرخ بیکاری نیز در رشته‌های مربوط به گروه خدمات و ایمنی است.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۰۹
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی استان زنج گفت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته جمعیت 10 ساله و بیشتر استان، بیش از 858 هزار و 454 نفر بوده است.

احمد غریوی با اشاره به اینکه تابستان سال جاری نرخ بیکاری در استان زنجان 8.2 درصد بوده است، افزود: این نرخ در تابستان در رده کشوری 12.7 بوده است و خوشبختانه وضعیت استان مطلوب بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری نرخ مشارکت اقتصادی در استان 45.1 بوده است، افزود: همچنین این آمار در کشور نیز 40.4 بوده است که دارای 4.7 درصد اختلاف است.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان زنجان در بخش‌های مختلف افزود: بر این اساس در استان سهم اشتغال در بخش کشاورزی 35.3، صنعت 32.1 و خدمات 32.6 بوده است.

غریوی با اشاره به آمار کشوری اشتغال در بخش‌های مختلف گفت: بر این اساس در کل کشور نرخ اشتغال در بخش کشاورزی 19.4، صنعت 31.5 و در بخش خدمات نیز 49.1 است.

وی در ادامه به شاخص‌های نیروی کار در سال جاری اشاره و بیان کرد: بر این اساس نرخ مشارکت اقتصادی 10 ساله و بیشتر در استان 45.1 بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین نرخ بیکاری 10 ساله و بیشتر در استان را 8.2 اعلام کرد و گفت: بر این اساس آمار نرخ بیکاری در این بخش برای مردان 6.7 و برای زنان 13.2 است.

غریوی در ادامه با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در بخش خدمات 32.6 است، خاطر نشان کرد: همچنین نرخ اشتغال در بخش کشاورزی 35.3 و در بخش صنعت 32.1 است.

وی با بیان اینکه در کشور نیز در مدت زمان اعلام شده نرخ مشارکت اقتصادی 40.4 بوده است، افزود: بر این اساس میزان اختلاف در نرخ مشارکت اقتصادی در استان و کشور 4.7 است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در 10 سال و بیشتر در نقاط شهری استان زنجان 42 درصد بوده است، گفت: این نرخ در مناطق روستایی 51.1 درصد برآورد شده است.

غریوی به بیشترین نرخ بیکاری در رشته‌های تحصیلی مختلف نیز اشاره و بیان کرد: طبق آمار بیشترین نرخ بیکاری در استان مربوط به گروه‌های علوم کامپیوتر بوده و کمترین نرخ بیکاری نیز در رشته‌های مربوط به گروه خدمات و ایمنی است.

ارسال نظرات