مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان:

هدف ما حذف افراد سودجو و کمک به بیکاران واقعی نیازمند دریافت بیمه بیکاری می باشد

هدف اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی، اداره کل تأمین اجتماعی استان حذف افراد سودجو و کمک به بیکاران واقعی نیازمند دریافت بیمه بیکاری می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۵۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان در دوره آموزشی یک روزه بیمه بیکاری و حمایت از واحدهای مشکل دار گفت: از سال 93 در این حوزه کارگاههای آموزشی منظمی برگزار شده است و استان زنجان در این حوزه یکی از استان های بیحاشیه می باشد.

احمد غریوی افزود: مقرری بگیران بیمه بیکاری کسانی هستند که برای دریافت مقرری بگیران اولا باید برابر ماده 2 این قانون به طور غیر ارادی بیکار شده باشند .ثانیا درصورتی که از طریق مراجع حل اختلاف بیکاری آنها غیر ارادی تشخیص داده شده باشد باید حداقل 6 ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشد .ثالثا ، در صورتی که بیکاری متقاضی بیمه بیکاری براثر اتمام قرارداد باشد باید حداقل یکسال ممتد در اخرین کارگاه سابقه پرداخت بیمه داشته باشد .

وی تصریح کرد: تلاش ما براین است که کسانی که استحقاق دریافت بیمه بیکاری را دارند با همکاری تأمین اجتماعی به این هدف برسند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان و اداره کل تأمین اجتماعی تعامل و همکاری خوبی با هم داشته اند تصریح کرد: استان زنجان جزو استانهایی می باشد که کمترین ارجاع پرونده به مرکز را داشته است که دلیل آن همین همکاری و تعامل دو طرفه می باشد.

غریوی عنوان کرد: برگزاری چنین کارگاههایی می تواند سبب خیر و برکت استان شود چرا که حوزه بیمه بیکاری یکی از حوزه های مهم اشتغال می باشد.

ارسال نظرات