نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دانش آموزان منطقه"مرغا"در مکانی شبیه محل نگهداری حیوانات درس می خوانند

خادمی گفت: دانش آموزان مدارس منطقه "مرغا" و بسیاری از روستاهای ما در فضاهایی تحصیل می کنند که تفاوتی با محل نگهداری حیوانات ندارد. از نظر امکانات گرمایشی و سرمایشی هم باید بگویم که مدارس ما هیچ امکاناتی ندارند.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۶۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کمبود سیستم گرمایشی در مدارس محروم اظهار داشت: حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرستان های ایذه و باغ ملک حدود 400 هزار نفر جمعیت و 1200روستا دارد.

وی افزود: روستاهای شهرستان ما در گذشته وضعیت خوبی داشتند و روستا به معنای واقعی بودند یعنی تولیدات بسیار زیادی داشتند و خودکفا بودند اما با گذشت زمان وضعیت بد شد به گونه ای که تولیدات خود را از دست داده و بسیاری از روستاییان مهاجرت کردند و حاشیه نشین شدند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: احداث سد کارون اتفاق عجیبی بود که رخ داد و می توانست به توسعه روستا کمک کند اما متاسفانه موجب نابودی منطقه شد. تمام روستاهای ما را بدون اینکه اجازه دهند تا راه های دسترسی روستاها را درست کنند آبگیر کردند و تعداد بسیار زیادی از روستاها را به زیر آب بردند در نهایت مردم هم مجبور شدند خانه های خود را تخلیه کنند و حاشیه نشین شوند. در حال حاضر نیز این روستاها بعد از گذشت چند سال هنوز با جاده ها ارتباطی ندارند و این ظلمی است که در زمان راه اندازی این سد ایجاد کردند.

خادمی بیان داشت: 13 سال است که می خواهند برای مردم پل بزنند اما هنوز خبری نیست برای انتقال و جابجایی مردم شناورهایی وجود دارد که در شب ها متوقف می شوند و اگر در هنگام شب فردی سکته کند و یا بخواهد زایمان کند باید آنقدر صبر کند تا جان خود را از دست بدهد و این وضعیتی است که مردم روستاهای محروم ما دارند.


دانش آموزان منطقه

نماینده مردم ایذه با اشاره به فقدان سیستم گرمایشی در روستاهای محروم منطقه خود ابراز داشت: دانش آموزان مدارس منطقه "مرغا" و بسیاری از روستاهای ما در فضاهایی تحصیل می کنند که تفاوتی با محل نگهداری حیوانات ندارد. از نظر امکانات گرمایشی و سرمایشی هم باید بگویم که هیچ امکاناتی نیست نهایتا در برخی مدارس خود دانش آموزان باید هیزم بیاورند و روشن کنند تا گرم شوند. وضعیت بسیار وخیم است حتی شهرها هم وضعیت بسیار بدی از این نظر دارند.


دانش آموزان منطقه


دانش آموزان منطقه


دانش آموزان منطقه


دانش آموزان منطقه


این مقام مسئول تصریح کرد: دولت ها توجه و نگاهی به مناطق ما نداشتند. رود کارون 200کیلومتر از ایذه عبور می کند اما هنوز ایذه و باغ ملک آب شرب مناسبی ندارند متاسفانه کسی به این مناطق نگاهی ندارد و ظاهرا ما ته دنیا هستیم.


دانش آموزان منطقه

خادمی در پایان گفت: همه این اتفاقات به خاطر ضعف مدیریتی مسئولان است، کشور ما دارای منابع عظیم نفت و گاز جهانی و بهترین زمین ها است و این مشکلات به بحث مدیریتی و عدم توجه مسئولان به مناطق محروم برمی گردد. برخی مسئولان نگاه ملی و توجهی به توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور ندارند و فقط به مناطق حوزه خودشان رسیدگی می کنند.

ارسال نظرات