خبرهای داغ:
دادستان کل کشور در تبریز:

لزوم تشکیل ستاد بحران در رابطه با فضای مجازی/ حماسه 9 دی، حاوی درس ها و عبرت هاست

دادستان کل کشور ساعاتی پیش در همایش بزرگداشت نهم دی تبریز، حماسه های هشتم دی تبریز و نهم دی کل کشور را انفجار نور خواند و گفت: همان طور که ذکر تاریخ و روزهای سرتوشت ساز اسلام حاوی درس است، حماسه 9 دی نیز حاوی درس ها و عبرت هاست که نباید به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۶۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری افزود: حماسه نهم دی به طور حتم از ایام الله هاست که باید ضمن بزرگداشت این حماسه، آن را تجزیه و تحلیل کرد.

وی با یادآوری اینکه دنیای اسلام از زمان رحلت پیامبر(ص)، همیشه دچار فتنه های مختلف بوده، اظهار کرد: بنابه دستور پیامبر(ص) باید در فتنه ها معیار داشته باشیم تا تا خط درست را که همان حزب الله است، تشخیص داده و بر همان مسیر حرکت کنیم.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مسئله بصیرت همیشه مورد تاکید معصومین و رهبران بزرگ دینی بوده، خاطرنشان کرد: خط امام خمینی(ره)، کلمات و وصیت نامه ایشان معیار ماست و باید با همین معیار عمل شود.

وی ریشه فتنه 88 را در اتاق فکر امریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: اسناد این ادعا موجود بوده و غیرقابل انکار است ولی برخی متاسفانه هنوز هم نمی خواهند به اشتباه خود پی برده و اظهار پشیمانی کنند.

دادستان کل کشور، شکست های پیاپی استکبار جهانی از سوی نظام اسلامی در طول 30 سال پس از انقلاب( سال 57 تا 87) را عامل اصلی طرح ریزی فتنه 88 از سوی آن ها عنوان و بیان کرد: تقابل ما در طول سال های پس از انقلاب با استکبار، تقابل راهبردی و ملت ایران پیروز همیشگی این تقابل بوده است.

وی از بین بردن نظام شاهنشاهی، تسخیر لانه جاسوسی، جنگ تحمیلی، مسئله فلسطین صحنه عراق و سوریه و پیروزی مردم در فتنه 88 را از جمله تقابل های مهم نظام اسلامی با جبهه استکبار برشمرد که با موفقیت کشورمان در این تقابل ها همراه بوده است.

 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به سخن برخی ها در مورد شکست حصر سران فتنه 88، بیان داشت: این لطف انقلاب به کسانی است که سوابقی در این انقلاب داشتند وگرنه چنانچه این افراد محاکمه شوند باید تاوان آن همه خون ریخته شده و جسارت ها به مقدسات اسلامی را بدهند چراکه مجرم هستند.

وی تصریح کرد: آن هایی که مدعی هستند این حصر باید شکسته شود، یک مورد بیاورند که این افراد در جایی به اشتباه خود اعتراف کردند چراکه شواهد محکمه پسند و غیرقابل انکاری وجود دارد که این حرکات، کار امریکا و استکبار جهانی بود.

دادستان کل کشور با اشاره به سخن برخی دیگر از افراد که می گویند در کنار سران فتنه باید طرف مقابل آن ها نیز محاکمه شود، اظهار داشت: طرف مقابل سران فتنه هر خطای هم که داشت، عامل امریکا و انگلیس بودن در اوراق پرونده های وی نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فتنه های کنونی دنیای اسلام به خصوص کشورمان، مسئله فضای مجازی را بحرانی خواند و تاکید کرد: امروز وضعیت فضای مجازی به گونه ای شده است که باید دولت در رابطه با آن، ستاد بحران تشکیل دهد.

 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با توجه به مشکلات فضای مجازی، تصریح کرد: نباید مسئله فضای مجازی را رها کنیم، بلکه باید این فضا را هدایت و اصلاح کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها