سعادت بشر در گرو عمل به احکام و توصیه های قرآن

عمل به احکام و توصیه های قرآن موجب سعادت بشر می شود.
کد خبر: ۸۷۹۹۶۶۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
امام جمعه یاسوج در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان نقش قرآن در سعادت بشر را موثر دانست و گفت: باید برای توسعه این فرهنگ الهی بیش از پیش تلاش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با گلایه از کمبود اعتبارات فرهنگی در ادارات استان افزود: جامعه اسلامی باید با تمام توان فرهنگ دینی و قرآنی را گسترش دهد تا با سازندگی مردم به عمران و آبادانی جامعه نیز کمک شود که این مهم نیازمند توجه ویژه مسولان است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این جلسه توجه به قرآن را ضروری دانست و گفت:دستگاه های فرهنگی در استان با تدوین برنامه های قرآنی نقش خود را در تحقق این مهم ایفا کنند.
فتاح محمدی افزود:در راستای تحقق این مهم نیز باید از ظرفیت های مدارس،دانشگاه ها و مردم به خوبی استفاده کرد.
وی گفت:برای ترویج فرهنگ قرآنی باید تلاش کرد تا با برگزاری همایش های مختلف و تجلیل از فعالان این حوزه به توسعه فرهنگ قرآنی کمک کرد.
دهبانی پور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان هم به اهداف این جلسه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های قرآنی مشترک بین دستگاه های فرهنگی و برنامه ریزی سه ماهه آخر سال برای موسسات قرآنی در این جلسه بررسی و تصمیم های لازم گرفته شد.
حجت الاسلام جنتی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز از اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم این سازمان در دوسال گذشته خبر داد و گفت: این طرح با هدف تربیت ده میلیون حافظ قرآن درکشور راه اندازی شده که در این زمینه استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است.
علی نسب مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان هم به اقدامات این سازمان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: بیش از 500 خانه قرآنی در استان فعالیت دارند که سالانه دوره های مختلف حفظ 3 ساله و 5 ساله قرآن و دوره های تربیت معلم قرآن کریم در حال اجراست.
ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم در این جلسه از اجرای برنامه های مختلف قرآنی در مدارس خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر به عنوان قطب قرآنی درخشیده به گونه ای که موفق به کسب رتبه چهارم قرآن، عترت و نماز در کشور شده است.
ارسال نظرات