پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

فعالیت های آزادانه تلگرام و اینستاگرام انواع منکرات را در جامعه رقم زده اند

آل داوود گفت: امروز تلگرام، اینستاگرام و تمام پیام رسان های غربی که در کشور ما به راحتی فعالیتی می کنند انواع منکرات، خشونت و اوضاع نامناسب اجتماعی را در جامعه ما رقم زده اند.
کد خبر: ۸۷۹۸۶۲۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

سید علیرضا آل داوود پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کانال های منحرف تلگرمی اظهار داشت: در حوزه کانال های تلگرام، مسئله اصلی خود پیام رسان تلگرام است.

وی تأکید کرد: تلگرام عمداً و با برنامه ریزی بسیار دقیق و هدفمند و سازمان یافته تنها برای کشور ما و ضد نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است؛ زیرا بیش از 80 درصد پهنای باند تلگرام توسط ایران و بیش از 60 درصد پهنای باند اینترنت کشور توسط تلگرام مصرف می شود و بیش از 30 میلیون نفر از هموطنان ما از این پیام رسان استفاده می کنند این درحالی است که تلگرام در بقیه کشورها یک یا 2 درصد پهنای باند آنها را اشغال کرده است.

این پژوهشگر فضای مجازی ابراز داشت: تلگرام منکرات و مفاسد بسیار زیادی را در کشور ما ایجاد کرده و متاسفانه با اعتماد بیش از حدی که ناشی از عدم اطلاع و وجود جریان نفوذ در داخل کشور وجود دارد این پیام رسان تا سطح تبلیغات تلویزیونی هم رفته است؛ رسانه ملی ما برنامه ای را که محتوا و مدیریت آن در دسترس هیچ کدام از مسئولان کشور ما نیست تبلیغ می کند. تلگرام از هیچ نهادی از کشور ما مجوز نگرفته و بر مبنای مبدا و مقصد رمز شده محتوا را در داخل کشور ما جابجا می کند که این نوع مخابره رمز در تمام کشورهای پیشرفته دنیا ممنوع و جرم است.

آل داوود بیان داشت: متاسفانه جریان نفوذ که در بدنه دولت هم رسوخ کرده باعث شده تلگرام و کانال های منحرف آن همچنان به فعالیت خود ادامه دهند و گاهی اوقات با بی تقوایی و خلافه گویی های بعضی مسئولان طرح هایی همچون فیلترینگ هوشمند و مجوز دادن به کانال هایی بالای 5هزار نفر مطرح شد که مسائلی جناحی و سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به دنبال ایجاد و بهره برداری از رسانه های غیر رسمی اینترنتی بدون مجوز در بابر صدا و سیما و رسانه ملی است؛ به همین دلیل با تمام مفاسد و منکراتی که در کانال های تلگرامی مانند ترویج خودکشی، توهین به ائمه اطهار (علیهم السلام)، ترویج خشونت و کانال های مرتبط با گروه های داعش و تکفیری مرتبط با عربستان و ترکیه و گروه های معاند و ضد انقلاب و ایجاد شبهات دینی وجود داشته و در حال فعالیت هستند هیچ برخورد و نظارتی نمی شود.

این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: بیشتر طرح هایی که تا به الان از سوی مسئولان ارئه شده است برای زمان خریدن و بهره برداری انتخاباتی و سیاسی است که باید با این مسائل که ناقض حریم حاکمیتی و امنیت ملی کشورمان هستند به شدت برخورد شود.

آل داوود در پایان با بیان اینکه مخابره رمز در تمام کشورهای دنیا ممنوع و جرم است یادآور شد: امروز تلگرام اینستاگرام و تمام پیام رسان های غربی که در کشور ما به راحتی فعالیتی می کنند انواع منکرات، خشونت و اوضاع نامناسب اجتماعی را در جامعه ما رقم زده اند .


ارسال نظرات
آخرین اخبار