معاون سوادآموزی یزد در نشست شورای آموزش و پرورش اشکذر؛

سواد آموزی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد ضمن بیان اینکه مسئله سواد و سواد آموزی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است اظهارداشت: سواد تنها شاخصی هست که هم در دنیا و هم در اسلام به آن اهمیت داده شده است .
کد خبر: ۸۷۹۸۱۸۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان اشکذر به منظور تجلیل از عوامل فعال در حوزه سواد آموزی ، گزارش از برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی در مرحله اول ، برنامه ریزی جهت گرامی داشت هفته شورای آموزش و پرورش ونیز برنامه ریزی و تدابیری مناسب جهت گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این نشست معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد گفت: سواد یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه یافتگی کشورها و نیز یکی از شاخصه های مقایسه کشورها در میزان قدرت است.
وی ضمن بیان اینکه مسئله سواد و سواد آموزی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است اظهارداشت: سواد تنها شاخصی هست که هم در دنیا و هم در اسلام به آن اهمیت داده شده است .
مرآت امین الرعایا افزود: در مدارس باید ورودی بی سوادی والدین فرزندان در هنگام تشکیل پرونده دانش آموز در وقت ثبت نام مدارس مسدود و بی سوادی والدین مشخص و در جهت با سواد نمودن آنها اقدامی اساسی صورت گیرد.
وی از اجرای طرح بن سوادآموزی ویژه روستاییان یزد با هدف ترغیب افراد به سواد آموزی خبر داد و خاطر نشان نمود: در این طرح به سوادآموزانی که سواد مقدماتی در هشت ماه و قبولی در امتحانات را کسب کنند مبلغ ۱۰ میلیون ریال داده می شود.
امین الرعایا تاکید نمود: نهضت سواد آموزی تصمیم دارد با اعمال سیاست های تشویقی افراد را به سمت با سواد شدن بکشاند تا از میزان بی سوادی در کشور کاسته شود.
وی بی سوادی را آسیب و بی سوادان را آسیب پذیردانست و اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را جهت ریشه کن نمودن بی سوادی در کشور نماییم تا بتوانیم با این آسیب مقابله نماییم.
علیرضا ابوالحسنی معاون فرماندار در این نشست ضمن بیان اینکه بی سوادی ریشه کن نمی شود مگر با همکاری و تعامل دستگاه ها خاطر نشان نمود: باید جهت ریشه کن نمودن بی سوادی تمام دستگاه ها مربوطه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته و با همفکری و هم اندیشی در این راستا قدمی راسخ بردارند.
وی همچنین ضمن اشاره به حمایت های لازم از سوی فرمانداری شهرستان افزود: در شورای آموزش و پرورش شهرستان در این راستا باید حرکات بنیادی و ابتکاری صورت گیرد.

ارسال نظرات