در سالن شهید دهنو آموزش و پرورش شهرستان قدس صورت گرفت:

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته سواد آموزی

خبرگزاری بسیج: به مناسبت هفته سواد آموزی،مراسم گرامیداشت هفته سواد آموزی در سالن شهید دهنو آموزش و پرورش شهرستان قدس برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۱۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
خبرگزاری بسیج:امروز به مناسبت هفته سواد آموزی ،مراسم گرامیداشت هفته سواد آموزی با حضور مسئولان، مدیر آموزش و پرورش  شهرستان قدس، و جمعی از مدیران این  شهرستان در سالن شهید دهنو آموزش و پرورش این شهرستان قدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس ضمن گرامیداشت این هفته، هدف از آموزش را ، تربیت انسان متعالی خوانده و بیان کردند: جامعه ای سعادتمند است که به سلاح دین و علم مجهز شده باشد.

محمدرضا بهمنش اضافه کرد: جامعه دیندار بدون علم ، بازیچه دست منافقان خواهد شد و جامعه ی عالم بدون دین منحرف می گردد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در اعصار گذشته ایرانیان در عرصه های علمی پیشرو بوده اند و با این اوصاف وجود بی سوادی زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و امام خمینی (ره) در همین راستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، نهاد مقدس نهضت سواد آموزی را برای ریشه کنی بی سوادی تأسیس نمودند.

بهمنش وجود نیروهای آموزش دهنده با انگیزه جهت گرفتن نتیجه بهتر در نهضت سواد آموزی را بسیار مؤثر دانسته و ادامه داد : در این زمینه باید توانایی های حرفه ای آموزش دهنده ها توسعه داده شده و لازم است این عزیزان با علم روز آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، در خاتمع یادآور شد:فراهم کردن محیط سالم آموزشی دارای ارزش های دینی ، احترام به سواد آموزان ، دلسوزی آموزش دهندگان  و امید دادن را از اهم مباحث سوادآموزی  است.

در ادامه این مراسم، حجت السلام و المسلمین حسین اشرفی در زمینه اهمیت سوادآموزی و اقتصاد مقاومتی مطالبی را برای حاضرین بیان کرد.

اشرفی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در اسلام گفت: اسلام تنها مکتبی است که  با اقرء یعنی بخوان آغاز شده است و این نشان از اهمیت جایگاه علم در اسلام حکایت دارد.

حجت السلام اشرفی در بخش دیگری از صحبت های خود ، ترک عادت اصراف و اصلاح الگوی مصرف را از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی برشمرده و افزود : اقتصاد مقاومتی در تولید است نه در بازار واسطه ای.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:رکود تمدنی عامل وابستگی اقتصاد به غرب معرفی است  و راه خروج از اقتصاد وابسته غرب را خروج از رکود تمدنی است.

اشرفی در پایان سخنرانی خود، مواردی را در جهت تقویت اقتصاد داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برشمرد که عبارتند از:
-داشتن زندگی اسلامی یعنی مصرف به اندازه نیاز و پرهیز از اسراف.
- توجه به مصرف تولیدات ملی و داخلی.
- برتری کمی و کیفی کالاهای ایرانی بر کالاهای مشابه خارجی در فروشگاه ها.
-تقویت فرهنگ پرداخت مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی.
-افزایش بهروری و ساعت مفید کار.
- مطالبه گری و پیگیری مردم در این مورد.
- مشارکت در تولید بیشتر.
- اصلاح ذهنیت غلطی که القاء می کند جنس خارجی از ایرانی بهتر و با کیفیت تر است و قدم گذاشتن در مسیر علم ، دانش و پژوهش.

 در خاتمه این مراسم نیز،از مدیران موفق درکمک به امر سوادآموزی و آموزش دهند گان برترسوادآموزی تقدیر و تجلیل  و قدردانی گردید.
ارسال نظرات