هم زمان با قطعنامه اخیر شورای امنیت

«قطعنامه محكوميت شهرك‌سازي» شورای امنیت

مقامات رژيم صهيونيستي كه از قطعنامه اخير شوراي امنيت خشمگين هستند نسبت به اين قطعنامه واكنش‌هاي مختلفي را نشان داده‌اند
کد خبر: ۸۷۹۷۴۳۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج مقامات رژيم صهيونيستي كه از قطعنامه اخير شوراي امنيت خشمگين هستند نسبت به اين قطعنامه واكنش‌هاي مختلفي را نشان داده‌اند. مسئولان اسرائيلي در قدس بدون توجه به قطعنامه شوراي امنيت روز يك‌شنبه از احتمال ساخت هزاران واحد مسكوني جديد در شهرك‌هاي يهودي‌نشين در قدس اشغالي ظرف دو هفته آتي خبر دادند.
 وزارت خارجه اسرائيل نيز سفراي 14 كشور كه به اين قطعنامه رأي مثبت دادند را احضار كرد. اما دونالد ترامپ در اظهاراتي كه ديپلماتيك‌تر از واكنش اوليه‌اش به اين موضوع بود گفت كه قطعنامه اخير شوراي امنيت در محكوميت شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي «مذاكرات صلح» را دشوارتر خواهد كرد. به گزارش روزنامه اسرائيل اليوم، كميسيون محلي برنامه‌ريزي و ساخت‌و‌ساز كه وابسته به شهرداري قدس است، روز چهارشنبه هفته جاري طرح ساخت 2هزار و 600 واحد مسكوني جديد در شهرك گعفات همتوس در نزديكي بيت صفافا در جنوب قدس، ۴۰۰ واحد مسكوني در شهرك رمات شلومو در شمال قدس و 3هزار واحد هم در ديگر شهرك‌هاي صهيونيست را به تصويب مي‌رساند و بدين گونه تعداد واحدهاي مسكوني جديد كه قرار است در قدس احداث شود، به 5هزار و 600 واحد خواهد رسيد. شوراي امنيت سازمان ملل جمعه شب به قطعنامه‌ عليه شهرك‌سازي‌هاي رژيم صهيونيستي در سرزمين اشغالي رأي مثبت داد. اين قطعنامه با 14 رأي موافق و يك رأي ممتنع به تصويب رسيد. امريكا تنها عضو شوراي امنيت بود كه به طرح پيشنهادي مصر رأي ممتنع داد.
 در واكنش به قطعنامه اخير، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي ديروز به مسئولان وزارت خارجه اين رژيم دستور داد، سفراي كشورهاي چين، فرانسه، انگليس، مصر، ژاپن، نيوزيلند، اوكراين و اروگوئه را كه از قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه شهرك‌سازي‌ها حمايت كرده بودند، احضار كنند. در اين ميان تنها سفير امريكا از سوي نتانياهو احضار نشده است.
 دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور منتخب امريكا كه سعي دارد در دوران رياست خود بر كاخ سفيد مناسبات با رژيم صهيونيستي را توسعه دهد، قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه شهرك‌سازي صهيونيست‌ها را مانعي بر سر راه مذاكرات صلح مي‌داند. ترامپ روز يك‌شنبه در تازه‌‌ترين واكنش به تصويب قطعنامه‌ شوراي امنيت در صفحه توئيتر خود نوشت: «اين اقدام مذاكرات بين اسرائيل و فلسطين براي صلح را دشوارتر مي‌كند. من بسيار متأسفم اما ما به هر حال با اين امر مواجه خواهيم شد.» ترامپ روز شنبه در صفحه توئيتر خود در واکنش به قطعنامه ضداسرائيلي نوشت: «درباره سازمان ملل، اوضاع از 20 ژانويه متفاوت خواهد بود.» ترامپ وعده داده است سفارت امريكا در اسرائيل را از تل‌آويو به بيت‌المقدس منتقل مي‌كند و بر اساس گزارش رسانه‌هاي صهيونيستي ساختمان سفارت امريكا در قدس در حال آماده شده است.
ارسال نظرات