خبرهای داغ:

کانال خلیل‌آباد، در آخرین مراحل اجرایی/ معضل قدیمی غرب تبریز رفع می‌شود

شهردار تبریز در بازدید از مراحل پایانی طرح زیست‌محیطی کانال خلیل‌آباد، گفت: این طرح مهم تاکنون اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و با بهره‌برداری از آن، یکی از معضلات قدیمی زیست‌محیطی در غرب تبریز مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۶۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت ساختاری شهر تبریز و هدایت بخش قابل‌توجهی از آب‌های سطحی به محدوده جاده سنتو، معضل جمع‌شدن آب‌های پراکنده و راکد، سال‌های متمادی، موجب بوی تعفن در این محدوده شده بود و مورد گلایه به‌حق شهروندان قرار داشت، بعلاوه، این معضل، با توجه به مجاورت با ورودی شهر و همجواری با فرودگاه تبریز در شان جایگاه گردشگری شهر نبود.
وی با بیان اینکه شهرداری تبریز در دو سال گذشته، به همین منظور ساخت کانال خلیل‌آباد را در دستور عمرانی خود قرار داد، افزود: با جریان‌سازی آب در این کانال، فاضلابی که از قدیم، از منطقه حیدرآباد وارد آجی چای می‌شد و آب‌های زیرزمینی و سطحی را نیز آلوده می‌کرد، در بستر مناسب کانال هدایت خواهد شد.
نجفی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر، طرح های عمرانی شهرداری تبریز با هدف رفع نیازهای قدیمی شهر طراحی شده، تصریح کرد: نگرش عمرانی شهرداری تبریز، با پشتوانه‌های مطالعاتی طراحی و اجرایی لازم، نیازسنجی شده و در بخش‌های مختلف عمرانی، ترافیکی و زیست‌محیطی، مثمرثمر خواهد بود.
سرپرست شهرداری منطقه ۴ تبریز نیز در صحبت هایی، طرح کانال خلیل آباد را از طرح های مهم و حیاتی این منطقه از تبریز عنوان و با به مشخصات فنی این طرح، بیان داشت: کانال خلیل‌آباد به طول هفت کیلومتر، دارای شش دهنه است که با طول تقریبی پنج کیلومتر طراحی و اجرا شده و هم‌ا‌کنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آخرین مراحل تکمیلی است.
اکبر امجدی، در خصوص اقدامات انجام شده در این طرح، اظهار داشت: عملیات کانال و باکس گذاری به اتمام رسیده و دیوارچینی طرح نیز در حال اجراست که تاکنون ۶۰۰ مترمکعب از آن اجرا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها