خبرهای داغ:
با عنوان شهدای وحدت2 پس از یک هفته؛

بیمارستان صحرایی شهید محلاتی تبریز(کوثر) در سنگان پایان یافت

بیمارستان صحرایی مردم یاری بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت الله محلاتی تبریز(کوثر) پس از یک هفته ارائه خدمات درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۰۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این بیمارستان 32 تختی در بخش سنگان منطقه دشت یاری استان سیستان و بلوچستان با نزدیک به 40نفر نیروی متخصص و حدود یکصد نفر کادر پرستاری به مردم محروم این منطقه خدمات درمانی ارائه کردند.

این پزشکان در طول یک هفته در رشته های مختلف پزشکی شامل فوق تخصص گوارش، متخصص داخلی، آندوسکوپی و اسپیرومتری، جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات، متخصص داخلی مغز و اعصاب، جراح چشم و اپتومتری، متخصص E.N.T و ادیو متری، متخصص پوست، متخصص کودکان، فوق تخصص آندرولوژی و متخصص اورولوژی، جراح عمومی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، دندانپزشکی و ... مشغول به فعالیت بودند.

 

ارائه خدمات بصورت کاملا رایگان و مطالعه اپیدمیولوژی منطقه ای با اجرای برنامه مدون بیمار یابی و سیستم ارجاع انجام شد و ارائه پکیج نسبتا جامع خدمات دندانپزشکی، وجود اتاق های عمل مکانیزه جنرال و اختصاصی چشم و اتاق عمل سرپائی بصورت مجزا و بخش های منفک ریکاوری و بستری ویژه برادران و خواهران، بخش پرتونگاری جامع مکانیزه شامل دستگاه رادیولوژی پیشرفته، ماموگرافی، O.P.G و دو بخش سونوگرافی مجزا برای برادران و خواهران، آزمایشگاه مجهز به کلیه دستگاه های پیشرفته ایمولوژی، سرولوژی، هماتولوژی، آنالیز ادراری، بیوشیمی، قارچ شناسی، انگل شناسی، هورمون شناسی، بانک خون و ... بخش دیگری از این خدمات بود.

خدمات تخصصی درمانگاهی شامل E.M.G – N.C.V – E.E.G – T.C.D – اکو، نیز از سایر فعالیت های بیمارستان صحرائی کوثر وابسته به بیمارستان شهید محلاتی بود.

 

 

انجام اعمال جراحی متعدد بالاخص عمل کاتاراکت چشم با فیکو در محل بیمارستان صحرائی و در اتاق عمل مجهز اختصاصی برای نخستین بار در سطح بیمارستان های صحرائی نیروهای مسلح توسط بیمارستان شهید محلاتی انجام گرفت .

درمانگاه های بخش سونوگرافی اختصاصی خواهران و بصورت کاملا مجزا بر اساس طرح انطباق فعال بودند.

 

فعالیت های فرهنگی گسترده جنبی از جمله دعوت از دانش آموزان روستای محل استقرار برای ضیافت نهار با فرمانده بیمارستان و اهدای هدیه به همه آن ها خاطره خوشی را برای جوانان و نوجوانان مدارس منطقه رقم زد.

 
 
 

اعزام روزانه حدود پنج اکیپ سیار به همراه پزشک عمومی به روستاهای اطراف و مدارس کلاسیک و علوم دینی و اهدای بسته های بهداشتی و غربالگری سرطان سینه و بینایی سنجی در سطح روستاها با ارجاع موارد مشکوک با هماهنگی مسئولان محلی با استقبال گرم و صمیمی اهالی منطقه مواجه شد .

در مدت استقرار حدود 21هزار نفر مراجعه مستقیم و حدود 69 هزار نفر خدمت درمانی ارائه شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها