خبرهای داغ:
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی:

پرداخت بدهی دولت، گامی در جهت ارتقای خدمات تامین اجتماعی

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در دیدار با مجمع نمایندگان کارگران استان، تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت در برنامه ششم توسعه کشور را گامی در جهت ارتقای کمی و کیفی دانست.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۱۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، جعفر سمساری با تأکید بر صیانت از اموال و دارایی های سازمان که منشأ حق الناس دارند، گفت: اقدام مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین پیش نویس برنامه توسعه ششم، مبنی بر تعیین تکلیف مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از جانب دولت و نیز اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، اقدام موثری در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان و ایجاد امنیت و آرامش خاطر در بین نیروی کار جامعه خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه، تعامل منطقی و موثر با شرکای اجتماعی اعم از کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان در راستای بهبود رویه ها و روشها و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کیفی سازی خدمات، بسیار ضروری است، تصریح کرد: انجام به موقع تعهدات سازمان، مستلزم وصول حق بیمه و مطالبات معوق سازمان است.
سمساری با اعلام اینکه ماهانه بیش از ١٣٠ میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت در استان پرداخت می شود، خاطر نشان کرد: همدلی و همراهی کارگران و کارفرمایان در جهت صیانت از منابع سازمان، موجب پایداری سازمان خواهد بود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به اینکه ساختار جمعیتی کشور و نیز ظرفیت پایین اشتغال در صنایع به علت رکود حاکم بر اقتصاد، موجب افزایش نسبت مصارف سازمان به منابع آن شده، افزود: در حال حاضر نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران، در استان بالغ بر ٣٢/٦ است که این رقم به عنوان زنگ خطری در جهت تأمین منابع سازمان بوده و ضرورت وصول مطالبات معوق و ایجاد ارزش افزوده برای این منابع را بیش از پیش ضروری می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها