صفار هرندی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج؛

امروز جوانان انقلابی خار چشم دشمنان شده اند

محمدحسین صفار هرندی در گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان استان البرز گفت: امروز جوانان انقلابی خار چشم دشمنان شده اند و اکنون انقلاب اسلامی ایران نقش منجی را در منطقه ایفا می کند.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۵۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمدحسین صفار هرندی در گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان استان البرز که بعد از ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در خصوص روش های حیات اجتماعی، سیاست ورزی و نوع نگاه به حل مسائل چند طریقه مد نظر است که مفهوم حقیقی انقلاب است.
 
امروز جوانان انقلابی خار چشم دشمنان شده اند

وی با اشاره به اینکه نگاه محافظه کارانه در جوانان کمتر دیده می شود، افزود: در دوران مبارزه برای به ثمر رسیدن انقلاب این نوع نگاه در دانشجویان و مبارزان جوان جایگاهی نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نگرش اصلاح گری تغییر پذیرفته شده ولی به عمق عقاید و باورها رسوخ نمی کند، گفت: در ایران اسلامی نیز برخی از افراد با پرچم اصلاح گری ورود کرده و سعی داشتند وضع ناپسند را به بهترین شکل بازگردانند از این رو در این نگاه باطن امور مغفول می ماند.

وی ادامه داد: اصلاح گری با ساده انگاشتن مسائل راه را برای حضور محافظه کاران هموار کردند و در اوایل انقلاب از این طریق برخی افراد به قدرت رسیدند که شایستگی نداشتند.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: در باور و عقاید اعراب انقلاب با کودتا معنی پیدا می کند ولی آنچه که ما انقلاب می دانیم دگرگونی اساسی در تمامی امور کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این انقلاب معارضینی داشت که این تحول بزرگ را حرکتی احساسی دانسته و حاضر به همراهی آن نبودند، گفت: مهندس بازرگان نخست وزیر وقت بر این اصل پایبند بود از این رو بقای زیادی نداشتند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: در این رابطه بازرگان رفتار و عمل امام (ره) را پرشور و جوانانه می دانست و در دل ناراحت بود که رهبر کبیر انقلاب چنین روندی را پیش گرفته اند.

صفار هرندی بیان کرد: چند ماهی از سرنگونی رژیم شاهنشاهی گذشته بود ولی همچنان نگاه محافظه کارانه مانع تحول از چنین اموری می شد و بیشتر نمادهای گذشته را حفظ می کرد.

وی با بیان اینکه ابعاد فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در تمامی امور کشور و نظام جاری و ساری است، افزود:  مردم باید همواره اشکالات حکومت را گوشزد کنند و دولت نیز در این خصوص اهتمام ویژه برای اصلاح امور نادرست داشته باشد.

صفار هرندی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مرز ندارد، یاد آور شد: انقلاب اسلامی نیز این چنین به ثمر رسید انقلابیون مارکسیس در جاهایی که پیروز شدند به دلیل نداشتن اساس درست عمر چندانی نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تاریخ جهان را می توان از مبدا انقلاب فرانسه به 2 نیم تقسیم کرد چراکه تغییرات بنیادی همراه داشت و در تعبیر نیچه که در آن دوران بر این باور بود که خدا در غرب مرده است و انقلاب کبیر فرانسه را در جهان الگو قرار داد.


وی با اشاره به اینکه از آثار این حاکمیت انسان بر سرنوشت خود وضع یک سری قوانین بربریت گرا است، تصریح کرد: به جای تبعیت از فطرت انسانی از گرایش های حیوانی پیروی کردند ولی انقلاب اسلامی دعوت به ارزش هایی بود که ذات انسان و پذیرفتن قوائد الهی را سرلوحه قرار داد.

صفار هرندی با بیان اینکه  انسانی می تواند حکومت را به دست بگیرد که در چارچوب احکام الهی بتواند کشور را اداره کند، گفت: به همین دلیل دنیا با انقلاب اسلامی به طروق مختلف مخالفت و مبارزه کرد.

وی گفت: برای تحقق این نگرش مهم قدم های کوتاهی برداشتیم چراکه اولین نخست وزیر پس از انقلاب بازرگان بود و کسانی به مجلس راه پیدا کرده اند که در دامن دشمنان غوطه ور بودند بنابراین به کمترین ها اکتفا کرده بودیم که اکنون از برخی برنامه ها عقب بودیم.

صفار هرندی با اشاره به اینکه در دوران اخیر نیز افرادی به صدر نظام راه پیدا کردند که به اصول نظام پایبند نبودند و روح انقلابی مخالفت با ستمگر و دفاع از ستمگران را اعمال نکردند، افزود: اکنون برخی بر این عقیده هستند که دنیا کد خدا دارند و ما برای رشد و شکوفایی تحت سیطره آن باشم ولی در قرآن خلاف این امر تاکید شده و در بحر انقلاب غرق نشده ایم.

وی بیان کرد: زمزمه پیروزی در حلب به دلیل الگو پذیری از انقلاب اسلامی محقق شد ولی در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور اکنون روحیه انقلابی بسیار کمرنگ است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه انقلابی جوان باید تحت تاثیر منویات پیامبر اکرم (ص) و مقام معظم رهبری حرکت کند در غیر این صورت راه درست گم می شود و دشمنان رسوخ می کنند، گفت: کنون دنیای غرب عناوین جدید پیش روی جوانان می گذارد که فرصت تفکر در امور جهان نداشته باشند چراکه سرگرم و دل مشغول لهو و لعب می شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها