اجرای مرحله اول طرح جنگلانه در شهرستان لنده

مرحله اول طرح جنگلانه در شهرستان لنده آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۰۳۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده ضمن اشاره به اجرای طرح های مختلف برای حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی در حاشیه برگزاری این طرح گفت: اجرای طرح جنگلانه به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش مشارکتی، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی مردم در نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی است.
وی افزود:به منظور حفظ و حراست از گونه‌های مختلف گیاهی و مرتعی در منطقه، روش های کپه‌کاری و کاشت گیاهان داروئی در مناطق مختلف این شهرستان با همکاری دوستداران طبیعت اجرا شد.
محمدی گفت: اجرای طرح جنگلانه در شهرستان لنده فرصتی ناب برای ایجاد کمربند سبز در ایجاد جنگلی سبز در تپه های بالادستی شهرلنده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده ادامه داد: شناخت و حمایت از گونه‌های بومی و در معرض خطر و سرانجام آشنایی با روش کاشت آنها گام‌هایی مؤثر و پیش‌برنده ای برای احیای جنگل ها است.
وی سطح منابع طبیعی شهرستان لنده را 85 هزار هکتار عنوان کرد و گفت:65 درصد از این منابع را جنگل بلوط پوشانده یعنی سطحی معادل 55 هزار هکتار از این مقدار را درختان بلوط تشکیل میدهند و در ختان زالزالک و کیکم از دیگر گونه های منابع طبیعی در شهرستان هستند.
محمدی طرح جنگلانه را در شهرستان لنده در سطحی بالغ بر 20 هکتار در مرحله اول در کوه مشرف به شهر لنده عنوان کرد و افزود:از بذر بلوط و بادام تلخ که با آب و هوای شهرستان لنده سازگار است در این طرح جنگلانه استفاده شد
.
ارسال نظرات