کارشناس و پژوهشگر مذهبی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کج فهمی وهابیت پیرامون منجی آخر الزمان/مسیح(ع) از یاران امام زمان هستند

رجبی دوانی گفت: در همه ادیان الهی و حتی برخی از مکاتب بشری که به اجرای عدالت در بین بشریت اعتقاد دارند این باور وجود دارد که جهان نمی تواند همیشه به کام اقلیت ظالم باشد.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۹۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

محمد حسین رجبی دوانی، کارشناس و پژوهشگر مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ولادت حضرت مسیح(ع) و ارتباط آن با منجی آخر الزمان گفت: در همه ادیان الهی و حتی برخی از مکاتب بشری که به اجرای عدالت در بین بشریت اعتقاد دارند این باور وجود دارد که جهان نمی تواند همیشه به کام اقلیت ظالم بشر باشد و آنها از همه امکانات خلقت و طبیعت استفاده کنند و اکثریت مردم زیر دست این افراد ظالم محروم باشند.

وی افزود: بر همین اساس دین یهود اعتقاد دارد که در آخر الزمان مسیح موعود می آید از طرفی نیز مسیحی ها می گویند که حضرت مسیح کشته شده و دوباره زنده و به آسمان رفته است و در آخر الزمان باز خواهد گشت.البته رهبران مسیحی و یهودی در کتاب های انجیل و تورات دست برده اند درحالی که در این کتاب های آسمانی وعده ظهور حضرت محمد(ص) و اسلام داده شده است و با ظهور اسلام، دین مسیح و یهود منسوخ می شوند.

رجبی دوانی تصریح کرد: وقتی اسلام ظهور کرد در فرمایشات پیامبر(ص) مطالب گسترده ای در خصوص آخرالزمان ذکر شده است و شیعه و سنی به اتفاق بر ظهور منجی آخر الزمان اعتقاد دارند.

وی افزود: اما اهل سنت می گویند که حضرت مهدی(عج) که از نسل امام حسین(ع) است هنوز به دنیا نیامده است.اما با تحقیقی که مرحوم پدرم با 127 نفر از علمای اهل سنت داشتند آنها هم مانند شیعه اعتقاد دارند که منجی آخر الزمان همان فرزند حضرت عسکری(ع) است.

این پژوهشگر برجسته با اشاره به اعتقاد شیعیان در خصوص منجی آخر الزمان گفت: شیعه نیز بنابر روایاتی که از امامان معصوم رسیده است اعتقاد دارد که حضرت مهدی(عج) به دنیا امده و در زمان غیبت به سر می برد و روزی ظهور و جهان را پر از عدل و داد می کند. گفتنی است در این میان مکاتب زرتشتی و یا بودایی به ظهور منجی آخر الزمان اعتقاد دارند بر همین اساس زرتشتیان می گویند در آخر الزمان سوشیانت یا سوشیان ظهور خواهد کرد.

وی افزود: در خصوص بازگشت حضرت مسیح(ع) ما اعتقاد داریم که ایشان نه کشته شده و نه به صلیب کشیده شده است و در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) حضرت عیسی(ع) به زمین باز خواهد گشت و جز یاران امام زمان پشت سر ایشان نماز می خواند.

رجبی دوانی با اشاره به اعتقاد وهابیون در خصوص آخر الزمان خاطر نشان کرد: من نسبت به عقیده وهابیون اطلاعی ندارم اما چندی پیش در عربستان کتابی چاپ کرده بودند مبنی بر نقد و بررسی ظهور منجی از نظر شیعه و وهابیت و آن کتاب آورده شده که حضرت مهدی(عج) پشت سر حضرت مسیح(ع) نماز می خوانند.وهابیت نمی فهمند که با این مطلب خود بیان کرده که دین مسیحیت بر اسلام برتری دارد درحالی که با ظهور اسلام دین مسیحیت منسوخ شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار