مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه زنجان:

سرمایه عمر یک فرصت محدود است که خدا در اختیار انسان قرار داده است

سرمایه عمر یک فرصت محدود است که خدا در اختیار انسان قرار داده است تا بالاترین سود را کسب کرده و بهترین بهره را از آن ببرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۴۱۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه زنجان در جمع کارکنان تیپ با اشاره به اهمیت رسالت پاسداری گفت: پاسداری از انقلاب به ما اعتبار و ارزش می دهد.

حجت الاسلام نجفی افزود: سرمایه عمر یک فرصت محدود است که خدا در اختیار انسان قرار داده است تا بالاترین سود را کسب کرده و بهترین بهره را از آن ببرد که توفیق پاسداری از انقلاب بهترین بهره برداری و بهترین سود از سرمایه عمر ماست.

وی با استناد به روايتي از نبی مکرم اسلام که در قالب نصايح پيامبر به ابوذر آمده است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در خطاب خود به ابوذر غفاری فرمودند که ای ابوذر! پنج چيز را قبل از پنج چيز مغتنم بشمار؛ اول جواني را قبل از اين كه به پيري برسي قدر بدان؛ چون در فصل جواني است كه انسان مي تواند با نفس خود مبارزه كند و هنوز خيلي از رذايل اخلاقي در وجود انسان رشد نكرده و ريشه ندواينده است؛دوم سلامتي را قبل از اين كه بيمار شويد قدر بدانيد چون انسان هميشه در صحت و سلامتي به سر نمي برد و هر لحظه ممکن است بيماري و امراض به سراغ انسان بیاید؛ سوم بي نيازي و توانگري را قبل از اينكه دچار فقر شويد قدر بدانيد چون شرايط هميشه براي انسان يكسان نيست و اگر مي خواهيد كار خير و عام المنفعه اي را انجام دهيد قبل از فقر و نداري انجام دهيد. چهارم اينكه فرصت را قبل از گرفتاري قدر بدانيد و غنيمت بشمريد چون فرصت ها هميشه وجود ندارند و از دست مي روند و پنجم اينكه زندگي را قبل از مرگ دريابيد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تیپ 36 زنجان خاطر نشان کرد: ما در هر موضع و جایگاه و مقام و شخصیتی که باشیم همواره باید از خودمان مراقبت و مواظبت و خود را در برابر وسوسه های شیطان صیانت و حفاظت کنیم.

حجت الاسلام نجفی اظهار داشت: ما بايد بپذيريم که در طول زندگی همواره به موعظه نیازمندیم و در هر رتبه و با هر شخصیتی که داریم خود را مستغنی از نصیحت ندانیم؛ هر انسان مخلصي به سه خصلت محتاج و نيازمند است كه بتواند انسان موفقي باشد اول اينكه خداوند به او توفيق دهد؛ دوم خودش بتواند خودش را نصيحت كند و سوم این که عیب خود را بپذيرد و تصميم بر اصلاح داشته باشد

ارسال نظرات