خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:

به‌زودی 10 تخت CCU به بیمارستان دانشگاه افزوده می‌شود

دکتر سید حسین بدیعی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که به همت روابط عمومی و حوزه پژوهش برگزارشده بود گفت: به‌زودی 10 تخت CCU دیگر به بیمارستان دانشگاه اضافه می‌شود که البته مجوزهای لازم و اقدامات اولیه برای آن انجام‌شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۳۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که در جمع اساتید این دانشگاه اظهار کرد: در دوره مدیریتی آقای دکتر میرزاده بحث گسترش تحصیلات تکمیلی و کیفی سازی مقوله آموزش و پژوهش در رأس کار ایشان است و امروز می‌بینیم که دستور جذب 5هزار عضو هیات علمی دیگر در سراسر ایران در دانشگاه‌های آزاد اسلامی صادرشده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه اخیری که به استان سمنان آمده بود نمره 20 را به این استان داد بیان کرد: ازنظر تعداد استاد به دانشجو این استان از شاخص کشوری هم جلوتر بوده و در این زمینه از این 5 هزار نفر عضو هیات علمی که در آینده به بدنه دانشگاه اضافه می‌شود 58 نفر متعلق به استان سمنان است.

بدیعی نسبت استاد به دانشجو را در استان سمنان 1 به 27 اعلام کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود این شاخص 1 به 25.5 است که جایگاه بسیار خوبی در کل کشور است.

وی با اشاره به جایگاه برتر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سطح کشور و استان سمنان اظهار کرد: در کل استان از 6 نفر پژوهشگر برتر 4 نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است که این نشان‌دهنده تلاش و کوشش اساتید و مجموعه پژوهشی این دانشگاه است.

رئیس شورای دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: برای چندمین بار، در آخرین رده‌بندی گروه تحقیقاتی سایماگو برای سال 2016، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بین 99 دانشگاه و موسسه آموزش عالی برتر ایران در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم قرارگرفته و همچنین در این رده‌بندی در بین 20 واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور در رتبه دوازدهم و در بین واحدهای دانشگاهی استان سمنان نیز رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی گفت : با توجه به شرایط کاهش دانشجو همیشه به دنبال این بودیم که وابستگی خود را به شهریه کم کنیم و هدف ما این است که وابستگی به شهریه را به 30 درصد برسانیم و این همان چیزی است که در بهترین دانشگاه‌های دنیا هم در حال انجام است.

بدیعی بابیان اینکه باید از پژوهش دنبال تولید ثروت باشیم نه به‌عنوان مصرف‌کننده بودجه دانشگاه و با اشاره به اخذ مجوز مرکز رشد این واحد دانشگاهی افزود: هم‌اکنون سه شرکت دانش‌بنیان دانشگاه تأییدیه خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌اند و اعلام می‌کنم که فضا برای شرکت‌های دانش‌بنیان آماده است و می‌توانند با امکانات کامل به فعالیت بپردازند.

وی تأکید کرد: ساخت چند دستگاه در این دانشگاه آغازشده که در حوزه‌های پزشکی و دیگر حوزه‌ها می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس واحد دانشگاهی شاهرود همچنین افزود: زمینی را برای مرکز تحقیقات انرژی‌های نو و تجدید پذیر آماده کرده‌ایم و تغییر کاربری آن را برای این مهم گرفته‌ایم و در کمسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان استان سمنان تأییدیه این طرح گرفته‌شده و باید در کمسیون دائمی استان هم مجوزهای لازم گرفته شود که در این طرح که احتمالاً به‌صورت BOT انجام می‌شود تاکنون با یک شرکت آلمانی صحبت‌های اولیه انجام‌شده و برنامه این است که نیروگاهی برای 50 مگاوات تولید برق ساخته شود.

وی با توضیح کم و کیف ساخت این نیروگاه بیان کرد: سرمایه‌گذاری اصلی ما مجوز و زمین مستعد دانشگاه است که کاملاً برای این کاربری مناسب است و این نیروگاه در صورت اجرا می‌تواند در ماه نزدیک به 4.5 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که در رابطه با خرید برق آن نیز وزارت نیرو با دانشگاه قرارداد می‌بندد و من فکر می‌کنم این گام مهمی برای دانشگاه باشد.

بدیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خیلی‌ها می‌گفتند اگر بیمارستان جدید دولتی شاهرود راه‌اندازی شود بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) متعلق به دانشگاه افت درآمد داشته باشد که البته من به این مساله اعتقادی نداشتم و گواه این مساله این است که سال گذشته و قبل از حضور این‌جانب اشغال تخت بیمارستان ما 30 درصد بود و امسال با برنامه‌ریزی‌های مدون و حساب‌شده به 70 درصد به‌طور میانگین رسیده و این در حالی است که این متوسط اشغال تخت در بیمارستان دولتی شاهرود 85 درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: به‌زودی 10 تخت CCU دیگر به بیمارستان دانشگاه اضافه می‌کنیم که البته مجوزهای لازم و اقدامات اولیه آن انجام‌شده است.

وی خواستار خصوصی شدن بیمارستان‌های دانشگاه آزاد شد و گفت: نامه‌ای است که نشان می‌دهد که 8 سال قبل قسمت حقوقی وزارت بهداشت نظر داده که بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان خصوصی تلقی شوند حال سؤال اینجاست که چرا باید بیمارستان‌های دانشگاه که به‌عنوان خصوصی هستند تعرفه خصوصی را دریافت نکنند درحالی‌که هیچ بودجه دولتی را نیز دریافت نمی‌کنند .

بدیعی گفت: بیمارستان دانشگاه که درگذشته به‌عنوان یک تهدید شناخته می‌شد هم‌اکنون به فرصت تبدیل‌شده است.

وی افزود: در سال قبل حدود 23میلیارد تومان بدهی دانشگاه بود و طلب ما 7میلیارد تومان بود و امروز باید بگویم بدهی ما به 13میلیارد تومان رسیده اما طلب ما 17میلیارد تومان شده است و در حال پیگیری هستیم تا پایان سال حداقل 10میلیارد از این بدهی‌ها را نیز کم کنیم.

دکتر بدیعی با یادآوری اینکه دانشگاه را با دست‌خالی ساختیم گفت: روزی که ساخت 90هزار مترمربع فضا را آغاز کردیم 6هزار دانشجو بیشتر نداشتیم و اکنون هم با شرایط سخت‌تر می‌توانیم به کار خود ادامه دهیم و این امید را داریم تا با کمک خداوند بااقتدار به راه خود ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه گفت: امروز این 6 عضو هیات علمی که در حال تقدیر هستند به‌عنوان نمایندگان اساتید محسوب می‌شوند وگرنه اکثر اساتید به لحاظ پژوهشی در جایگاه خوبی بسر می‌برند و اعداد و ارقام هم گویای این است که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در جایگاه بالایی در پژوهش کشور و استان قرار دارد.

در این مراسم از دکتر سعید امامیون، دکتر نسرین صالحی، دکتر محمد محمدیون، دکتر محمدرضا عبدلی، دکتر بهروز یحیایی و دکتر جواد سیفی به‌عنوان پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار