عامل پیروزی بر دشمنان الگو پذیری از مجاهدت ها و اطاعت از رهبری است

مسلمانان جهان با الگوپذیری از فکر و مجاهدت‌های ملت آزاده و همچنین اطاعت از رهبری، بر دشمنان نائل آمده و به پیروزی‌های متعدد دست یافته‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۳۴۴۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه آیت‌الله شهید عبدالکریم هاشمی‌نژاد امسال به‌عنوان شهید شاخص کشوری بسیج طلاب، معرفی شده‌اند، تصریح کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون مازندران در سال جاری، سردار شهید حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمی‌نودهی را به عنوان شهید شاخص و محوری طلاب مازندران معرفی کرده است.
 
حجت‌الاسلام یدالله غلامی در یادواره سردار شهید حجت‌الاسلام علی‌اصغر اکبری‌نودهی شهید شاخص بسیج طلاب مازندران و شهدای روحانی شرق مازندران در مسجد جامع نکا، اظهار کرد: انتخاب شهدای شاخص برای اقشار مختلف بسیج، سنت حسنه‌ای است که در کشور نهادینه شده است و باید ارج نهاده شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر ساله از هر قشر بسیج، یک شهید شاخص کشوری به جامعه معرفی می‌شود که در استان‌های مختلف هم شهید شاخص قشر همان استان معرفی و برای بزرگ‌داشت نام و یاد آن شهید برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: سردار شهید حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمی‌نودهی، از جمله مبارزان اول انقلاب و از مخالفان رژیم شاهنشاهی بوده است و بعد از انقلاب هم در شرایط مختلف، نقش‌آفرینی‌های ارزشمندی را انجام داده است.

غلامی گفت: این روحانی مبارز از حضور علمای بزرگی در مشهد مقدس درس‌آموخته و از یاران امام و رهبری بوده است و رهبر معظم انقلاب، ایشان را با نام می‌شناختند که باید این ارزش‌ها به‌عنوان الگو در جامعه به جوانان و نسل جدید شناسانده شوند.

وی با اعلام اینکه شهدا در قلب و جان ملت ایران جای گرفته‌اند و همچنین الگوی کشورهای مظلوم و آزادی‌خواه جهان شده‌اند، اظهار کرد: مسلمانان جهان با الگوپذیری از فکر و مجاهدت‌های ملت آزاده و همچنین اطاعت از رهبری، بر دشمنان نائل آمده و به پیروزی‌های متعدد دست یافته‌اند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران افزود: روحانیت هم در طول این انقلاب و در هشت ساله جنگ تحمیلی دوشادوش همه اقشار در نظام و جنگ حضور فعال داشته‌اند و روحانیت شیعه با زمان‌شناسی مناسب، اسلام را به اوج رسانده‌اند و اکنون شیعه‌خواهی در سراسر جهان همه‌گیر شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امروز به برکت دفاع جانانه ملت در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی پرچم‌داری جهان اسلام را بر عهده دارد و پیروزی‌ها، موفقیت‌ها و رفع تهدیدهای مختلف در منطقه، در گرو خون شهدای ما است که نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است.

غلامی یادآور شد: اکنون انقلاب اسلامی در اوج قدرت و ابهت جهانی است و از همان مکانی که فرمان حمله به ایران اسلامی در عراق صادر شده بود، اکنون فریاد فرزندان انقلاب ما شنیده می‌شود و سالن‌ها و فضاهای مختلف آن مزین به عکس امام و رهبری است که باید به خود ببالیم که ایران اسلامی اکنون از چنین جایگاهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون همواره به فکر ضربه زدن به ایران اسلامی با تهدیدهای مختلف بوده است، افزود: با پیروزی انقلاب، جنگ‌های نظامی، فرهنگی، عقیدتی و اقتصادی از جمله جنگ‌هایی بود که توسط دشمنان بر کشور تحمیل شده است و مکتب ما که ریشه در مکتب امام حسین(ع) و عاشورای حسینی داشت همه این توطئه‌ها و تهدیدها را پشت سر گذاشته است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: آنچه امروز ایران اسلامی را دارای قدرت و اقتدار جهانی کرده است خون شهدای عزیزی است که با توکل بر خدا و اطاعت از امام و رهبری حاصل شده است و در ادامه راه این انقلاب هم ما باید با در دستور کار قرار دادن همه این عوامل و عمل به وصایای شهدا، انقلاب را به صاحب اصلی‌اش برسانیم.   

روحانی مبارز سردار شهید علی‌اصغر کریمی‌نودهی در سال 1336 در روستای نوده از توابع نکا به دنیا آمد، مادرش سیده‌زهرا حسینی‌نودهی و پدرش رحیم نام داشت.

وی برای کسب معارف و علوم دینی رهسپار حوزه علمیه مشهد شد و در سال 1357 به عضویت سپاه درآمد. این شهید بزرگوار در سال 1358 ازدواج کرده و از وی دو فرزند به یادگار مانده است.

با شروع جنگ ایران و عرق، این شهید مبارز راهی جبهه‌های جنگ شد و در عملیات والفجر یک، مجروح شد و در عملیات والفجر چهار، فرماندهی گردان را بر عهده گرفت و در سال 1361  به عنوان فرمانده گردان ثارالله در تیپ جوادالائمه مشغول به خدمت شد.

سردار شهید علی‌اصغر کریمی‌نودهی سرانجام در 1362/8/28 در کانیمانگا (پنجوین) در عملیات والفجر چهار، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهر این شهید، 11 سال بعد به آغوش خانواده‌اش در نکا بازگشت و خاک‌‎سپاری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها