برگزارجلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در زنجان

ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۵۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور سید ارسلان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان، محمد محمدی قیداری رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، تقی نصیریدبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ودیگر اعضای شورا به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان و در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت فخر عالم امکان حضرت نبی اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) از فرصتی که برای میزبانی این جلسه فراهم شده تقدیر و تشکرکرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه جلسات و کارگاه های مربوط به پیشگیری از اعتیاد باید مستمر و دائمی باشد تا در نهایت به نتایج مطلوبی برسد، افزود: باید سهم و وظیفه ی هر دستگاه در این حوزه مشخص گردد و تقسیم کار منطقی انجام شود و حساسیت بیشتری در مصوبات کمیته پیشگیری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید علل و موانع اصلی عدم پیشروی کاردر این حوزه شناسایی شود وبه صورت تفکیک شده تمام تمرکز و فعالیت های ما باید روی یک موضوع باشد تا پس از حل شدن آن سراغ موضوع دیگری رویم چرا که پراکنده کاری و برگزاری برنامه ها ی نامنظم و درابعاد مختلف موجب هدر رفت انرژی و محقق نشدن هدف خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: باید برنامه ها طوری پیش رود که سایه ی پیشگیری بر مبارزه بر مواد مخدر سنگینی کند و از ظرفیت ورزش استان به عنوان عامل پیشگیری کننده در این مسیرمی توان به نحو مطلوبی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه جذب جوانان به ورزش آنان را از آسیب های اجتماعی که اعتیاد از جمله ی بزرگترین آن هاست دور خواهد کرد آمادگی اداره کل ورزش و جوانان را جهت هر گونه همکاری با دبیرخانه پیشگیری از مواد مخدر اعلام کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان همچنین قهرمانان ورزشی را الگو های بسیار ارزنده ای برای نسل جوان دانست و عنوان کرد: قهرمانان ورزشی به واسطه ی مقبولیت بالایی که میان جوانان دارند برای آنان الگو هستند و باید از این ظرفیت جهت آگاه سازی جوانان از مضرات و عوارض بنیان برانداز اعتیاد بهره جست.

حسینی در پایان خواستار تولید و پخش مصاحبه ها و برنامه های رادیو و تلوزیونی ازقهرمانان ورزشی و جوانان موفق شد و اظهار داشت: همکاری همه دستگاه ها بویژه دستگاه های متولی امر پیشگیری از اعتیاد در این زمینه لازم و جدی است چرا که سرنوشت تک تک جوانان این مرز و بوم به این فعالیت ها و جذب و جلب جوانان به اموراتی چون ورزش و ... بستگی دارد تا در لغزش گاه ها قرار نگیرند و آلوده نشوند.

در این جلسه اعضای شورا بحث و تبادل نظر نموده در پایان مصوباتی نیز اتخاذ شد.

ارسال نظرات