خبرهای داغ:

همایش سفیران وحدت و همدلی در ارومیه برگزار شد

به مناسبت هفته وحدت همایش "سفیران وحدت و همدلی" با حضور علمای تشیع و تسنن آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۳۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و علمای تشیع و تسنن استان در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد محورهای وحدت بخش مذاهب تشیع و تسنن با استناد به آیات و روایت از سوی سخنرانان مختلف مورد طرح قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این مراسم اظهار داشت: تفرقه و اختلاف سبب اضمحلال و از بین رفتن جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اهمیت وحدت و نقش علما در حفظ و حراست از سنگر اسلام گفت: تبلیغ احکام اسلام وظیفه علمای دین است و در این میان باید تبیین محورهای وحدت بخش با استناد به آیات قرآن کریم بیش از پیش مورد توجه علمای شیعه و سنی باشد.

وی افزود: علما باید تلاش کنند از نظر فقهی، سیاسی و اجتماعی جامعه را با نظرات و دیدگاه‌های مختلف آشنا کنند و در این مسیر باید برای ایجاد و تقویت تفاهم بین فرهیختگان تلاش شده و از تفرقه جلوگیری شود.

قریشی گفت: آشنایی و گفتمان کلامی و مذهبی از مذاهب موجود سبب تقویت پایه‌های اسلام خواهد شد و این مهم در استان آذربایجان غربی بیشتر نمود دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: علما در کنار ایجاد زمینه تفاهم بایستی به مردم بگویند که تفرقه و اختلاف سبب خسارت به کل جامعه و حتی از بین رفتن و اضمحلال یک جامعه منجر خواهد شد.

قریشی تصریح کرد: راه پیشرفت و امنیت در هر جامعه اسلامی همدلی، اتحاد و ایجاد جبهه متحد بر علیه دشمنان اسلام و مسلمین است بنابراین علما باید همدیگر را تحمل کنند و آستانه تحمل را افزایش دهند.

اختلافات شیعه و سنی جزئی است

در این مراسم مدرس مدرسه علوم دینی "شیخ شلتوت" نیز اظهار داشت: میلاد پیامبر (ص) بهترین پیش زمینه برای وحدت در جامعه بوده و هفته وحدت از یادگارهای امام راحل است که باید قدر دانسته شود.

ماموستا عبدالله طاهری گفت: در حقیقت میلاد پیامبر(ص) بهترین بستر وحدت آفرینی و انتقال ضرورت‌های این مهم به جوانان و نسل آینده است.

وی افزود: مسلمانان باید در مقابل همدیگر متواضع و همراه باشند و در مقابل دشمنانید واحده باشند چراکه توصیه به وحدت مورد تاکید همه علمای شیعه و سنی و همه بزرگان اسلام و انقلاب است.

طاهری تصریح کرد: بسیاری از مسائل مورد بحث یا اختلاف در بین مذاهب جزییات است و بفرموده قرار نیست که شیعه, سنی شود و یا سنی, شیعه بشود بنابراین باید این اختلافات جزئی را کنار نهاد.

وی گفت: اگر روحانیون همت کنند اختلافات دنیای اسلام به حداقل می‌رسد و باید روی مسائل وحدت بیش از پیش کار شود و روحانیت مسئول و متولی وحدت آفرینی در بین مذاهب اسلامی است.

ارسال نظرات