عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «بسیج»:

آزادی فلسطین در سایه وحدت مسلمین محقق می‎شود

آیت الله کعبی گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ وحدت را عمومی و موانع آن را از بین ببریم شاهد بازسازی امت اسلامی و حرکت به سوی تمدن اسلامی خواهیم بود و در سایه وحدت می شود فلسطین را آزاد و صهیونیسم را نابود کرد.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۰۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

آیت الله کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم تحکیم انسجام و یکپارچگی در بین مسلمانان گفت: وحدت مبنای امت اسلامی و ساخت جامعه بر مدار ایمان و تقوا و پایه پیشرفت و عدالت و قدرت است برهمین اساس طرح اصلی رسول گرامی اسلام برای آحاد امت و تولید قدرت و تشکیل امت نمونه بر اساس فلسفه وحدت است.

وی افزود: متاسفانه امروز ما شاهد فاصله گرفتن امت از وحدت و بروز فتنه گری تکفیری ها و جنگ داخلی در درون امت هستیم که ریشه ضعف و عقب ماندگی است و این اختلاف مبنای تفرقه، کینه توزی، جهل و حسد، تحریک شیاطین و بیماری های فکری اجتماعی و سیاسی است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی بر پایه تحقق برادری حقیقی در سطح امت اسلامی شکل گرفته و باید بگوییم که تضعیف امت اسلامی و ایجاد تفرقه در میان آنها گناه نابخشودنی است و از سویی امت اسلامی امروز اگر بخواهد امت پیشرفته و نمونه و مقتدر باشد هیچ راهی جز تأکید بر وحدت اسلامی و همگرایی در برابر دشمنان حقیقی امت یعنی آمریکا و صهیونیسم ندارد. البته جریان تفرقه افکن بین امت اعم از سلفی های تکفیری و جریان تشیع لندنی مدنظر ما نیست این ها مزدور آمریکا و صهیونیسم هستند که دست شان برای امت اسلامی رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ وحدت را عمومی و موانع آن را از بین ببریم شاهد بازسازی امت اسلامی و حرکت به سوی تمدن اسلامی خواهیم بود و در سایه وحدت می شود فلسطین را آزاد و صهیونیسم را نابود کرد.


ارسال نظرات