خبرهای داغ:
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز:

باید زندگی سالم در دنیای مدرن را بیاموزیم

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در آیین تجلیل از داوطلبان سلامت این کلانشهر، با بیان اینکه باید زندگی سالم در دنیای مدرن را بیاموزیم، گفت: جامعه زمانی به پیشرفت های لازم می رسد که مردم، خود را داوطلب پیشرفت و توسعه اجتماعی بپندارد چراکه آنها همان عوامل مشارکت های اجتماعی مؤثر بر پدیده های زندگی هستند.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۸۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا رحیمی افزود: مردم باید آگاه شده و خانواده و اطرافیان خود را به سوی پیشرفت های لازم سوق دهند، بنابراین از این بُعد دنیای امروز به نتایج قابل قبولی دست یافته و کشور ما نیز می تواند این امر را پیاده و تجربه کند.
وی اذعان کرد: مهم ترین رکن این پدیده، زنان جامعه هستند که می توانند با احساس مسئولیت، مشارکت قابل توجه اجتماعی را به انجام رسانند.
رحیمی با اشاره به فعالیت ۱۸ خانه سلامت در سطح تبریز، خبر داد: چند باب خانه سلامت دیگر نیز در حال ساخت است تا به مردم خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز ارائه شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در پایان سخنان خود، با اشاره به اجرای موفق طرح سنجش عدالت در سلامت، تصریح کرداین طرح با مشارکت مردم و داوطلبان سلامت در نقاط مختلف تبریز با موفقیت کامل برگزار شد و همه توانستند برگ زرینی از فعالیت های خادمان مردم را به اثبات رسانند.

 

۹۰ درصد از علل مرگ و میر مربوط به بیماری های غیرواگیر است

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز در سخنانی، با اشاره به اهمیت رابطان سلامت در روند اجرایی فعالیت های این حوزه، گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۴۵ از اهمیت این افراد در جهت توانمندی های عمومی مردم در افزایش سلامت جامعه خبر داد چراکه این افراد نسبت به سلامتی خود و جامعه حساس بوده و باید مورد حمایت قرار گیرند.
حسین خسروشاهی افزود: سلامتی نعمت بسیار بزرگی است و زنجیره آموزش سلامت با مشارکت گروه های مرجع همچون فرهنگیان، دانشجویان و غیره شکل می گیرد که حداقل ۵۰ خانوار اطراف خود را تحت پوشش قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از علل مرگ و میر دنیای امروز قابل پیشگیری بوده و بیماری های غیرواگیر همچون عارضه های قلبی و عروقی را شامل می شود که با اصلاح شیوه زندگی می توان نیمی از آنها را برطرف کرد.
خسروشاهی تاکید کرد: متاسفانه امروزه مصرف برخی از مواد غذایی شامل نمک، روغن، قند، شکر و غیره در کشور ما چند برابر بیشتر از دیگر کشورهاست که باید جهت مقابله با بیماری های غیرواگیردار، ارتباطات شهروندان با مراکز درمانی و سلامت بیش از پیش افزایش یابد.
در این همایش که پیش از ظهر امروز در تالار اندیشه تبربز برگزار شد، از خدمات مستمر ۸۰ تن از داوطلبان مجتمع های سلامت تبریز، تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها