پاسخ علی مطهری به نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف:

از نامه‌ی پرمغز شما و لحن ناصحانه و مشفقانه آن سپاس فراوان دارم

از نامه‌ی پرمغز شما و لحن ناصحانه و مشفقانه آن سپاس فراوان دارم
کد خبر: ۸۷۹۰۷۹۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶


به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، چندی پیش بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه ای نوشت.


بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در این نامه اعلام کرد که تفاوت نظر دانشجویان بسیجی با برخی دیدگاه های علی مطهری در حوزه سیاست داخلی ، نباید باعث نادیده گرفتن دیدگاه های درست وی در عرصه فرهنگ شود.

در این نامه که از اتخاذ مواضع درست فرهنگی-اجتماعی علی مطهری تقدیر شد، آمده است: جسارت و شجاعت حضرتعالی در طرح بنیان‌های عقلانی احکام دین مبین، خاصه در حوزه‌های مهم و پرچالشی چون حجاب و عفاف، ستودنی است.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اظهار خرسندی از ایستادگی این نماینده مردم تهران بر اندیشه های فرهنگی اسلام اصیل، در این نامه نوشت: شما هرگز شبیه برخی مدعیان اصلاحات، که گویی فرهنگ اسلامی را متفاوت و معارض با دنیای مدرن می‌دانند، نشده‌اید. ای کاش همچون مباحث فرهنگی همچنان به محکمات دین چنگ می انداختید تا این بازی های سیاسی میانه‌ی ما و دوستان ما را با شما، تیره نمی کرد

علی مطهری در پاسخ به این نامه  از لحن ناصحانه و مشفقانه آن سپاس فراوان داشت.

متن نامه وی در پاسخ به نامه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف به این شرح است:
 
بسمه تعالی 
سلام، از اظهار لطف شما سپاسگزارم. همان‌طور که در دانشگاه گفتم؛ هیچ تلازمی بین آزادی تفکر و بیان از یک طرف، و آزادی های فردی بدون مرز از طرف دیگر، وجود ندارد. بلکه عکس آن وجود دارد یعنی تلازم میان آزادی بیان از یک طرف و محدود بودن آزادی های فردی به مصالح فرد و جامعه و آزادی های دیگران از طرف دیگر، چون ملاک این است که استعدادها و قوای انسانی انسان باید آزاد باشد و شکوفا شود، و استعدادها و قوای حیوانی انسان باید تحت تسلط عقل و اراده انسان باشد

از نامه‌ی پرمغز شما و لحن ناصحانه و مشفقانه آن سپاس فراوان دارم.
95/9/20
علی مطهری


ارسال نظرات