بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قدس

به مناسبت 16 آذر «روز دانشجو»بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قدس با اندکی تاخیر برای خبرگزاری بسیج در شهرستان قدس ارسال شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۱۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹


خبرگزاری بسیج:بمناسبت 16آذر روز<<دانشجو>> بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قدس با اندکی تاخیر برای خبرگزاری بسیج در شهرستان قدس ارسال شد،که متن آن بدین شرح است:

[بسم الله الرحمن الرحیم]

امام خامنه ای(مدظله العالی):
جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است.
 
 16 آذر روز استکبار ستیزی و آزادیخواهی ملت ایران است که با خون شهیدان دانشجو،  احمد قندچی، مصطفی  بزرگ نیا  و شریعت رضوی تقدس یافته است. اعتراض دانشجویان در سال1332 به سفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری آمریکا به تهران نقطه عطف مبارزات مردمی در ایران و شروع جوانه های انقلاب اسلامی است که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 شد.

16آذر نقطه آغازین جنبشی است که از قلب آن چمران ها، علم الهدی ها و باکری ها برخواستند و هیمنه پوشالین امپراطوری استکبار جهانی را در هم شکستند.

16 آذر به ما آموخت خودکفایی و دستیابی فرزندان و دانشمندان جوان ایران به فناوری های نوین همچون غنی سازی هسته ای، نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی و صنعت هوا فضا،تحول در دستاوردهای نظامی مرهون ایمان به خدا و خودباوری و تلاش خستگی ناپذیر جوانان کشور است ونه مذاکره با امریکای جنایتکار و متحدانش !!!و این درسی بود که به ما نشان داد به یاری خدای متعال شدت گرفتن فشارها و تحریم های مستکبران سبب خودکفایی بیشتر ایران اسلامی خواهد شد.

امروز کمتر ملتی است که روح انسانیت و آزادیخواهی  و اسلام گرایی در وجدان آن بیدار نگردیده باشد. موج عظیم بیداری اسلامی  در منطقه که منجر به بهار اسلامی گردیده است و هر روز شاهد سقوط دیکتاتوران  دست نشانده جنایتکاران جهان در این کشورها می باشیم  ناشی از روح عزت خواهی، اسلام خواهی و استکبار ستیزی امام روح ا.. است .آنچه که در حال حاضر در زمینه عملکرد بسیاری از فعالین دانشجو به چشم می خورد حاکی از پذیرش سلطه قدرت و پیگیری اوامر مسئولین به جای تلاش در جهت رساندن دانشگاه به جایگاه والای تولید فکر از طریق فراهم کردن بستر برای شکل گیری تضارب آراء است. از این رو این عملکرد نه تنها نتوانسته است وظیفه روشنگری و دیده بانی را به خوبی به انجام رساند بلکه خود به "موضوع نقد” تبدیل شده است.

 در این میان مطرح کردن این سؤال جای بسی تامل دارد: آیا وقت آن نرسیده است که به جای تقابل های درونی که اثری جز آسیب برای جامعه و تاریخ جنبش دانشجویی ندارد در راستای تربیت انسانهای همیشه زنده برای تمام تاریخ گام برداریم؟ و به جای پیروی از جناح های سیاسی که ماهیتی جز تلاش برای رسیدن به قدرت ندارند، به معنای واقعی کلمه جریان ساز باشیم؟ آیا شرایط امروز ایجاب نمی کند که در جهت بازگشت به هویت اصیل خویش و احیا و استحکام حقیقی وحدت جامعه دانشجویی قدمهای موثری را برداریم ؟ تمامی این موارد نیازمند یک خواست عمومی، انسجام درونی و همدلی برای حل مشکلات جامعه است. لازم است همگان بتوانند نظرات درون گفتمانی متفاوت و مخالف خود را تحمل کنند وبرای استقلال جنبش دانشجویی بکوشند

واضح و مبرهن است که برای بهبود وضعیت دانشگاه های کشور علاوه بر دانشجویان، مسئولین نیز قطعا وظایفی دارند لذا دولت و دیگر مسئولین می بایست برای تحقق این موضوع فضای تعامل با تمامی تشکلها را ایجاد کنند و از رفتارهای تنگ نظرانه و یک سویه سابق نسبت به جریانات دانشجویی بپرهیزند. حال آنکه در حال حاضر نیز بعضی ازمسئولین کما فی السابق چنین رفتارهایی را دارند و در این زمینه از هر بی قانونی استفاده می کنند و بین عمل و نظرشان شکافی عمیق وجود دارد. با توجه به آنکه دانشگاه های کنونی بیشتر به مثابه ی بنگاه های اقتصادی می ماند انتظار می رود که طی دهه نود دانشگاه به هویت اصلی خود یعنی یک نهاد مرجع برای سایر نهادها بازگردد و به شرایط یک دانشگاه ایده آل نزدیک گردد.

ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته ای این است که برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران اسلامی به پا خیزد و با بینش عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت برای مقابله با فتنه های رنگارنگ استکبار با امام و مقتدایمان تجدید پیمان می کنیم که در جهت حفظ و صیانت از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی ایران از هیچ خدمتی فروگزار نکنیم و با الگو گرفتن از سالار شهیدان حسین بن علی (ع) در مقابل مستکبران شرق و غرب سر تعظیم فرود نیاوریم.

والسلام علی من تبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرستان قدس

ارسال نظرات