خبرهای داغ:

نقدی بر نامه نماینده بوکان به وزیر امور خارجه

در روزهای گذشته نماینده بوکان در مکاتبه ای با "قشقاوی" معاون پارلمانی وزارت امور خارجه از وزیر امور خارجه کشورمان دعوت کرده بود تا در رونمایی از فرش سفید صلح که به همت دو هنرمند جوان بوکانی و چندین قالیباف زبده بافته شده بود حضور یابد که نگاشتن این نامه خود حاوی نکات قابل تاملی است.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۸۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در روزهای گذشته نماینده بوکان در مکاتبه ای با "قشقاوی" معاون پارلمانی وزارت امور خارجه از وزیر امور خارجه کشورمان دعوت کرده بود تا در رونمایی از فرش سفید صلح که به همت دو هنرمند جوان بوکانی و چندین قالیباف زبده بافته شده بود حضور یابد که نگاشتن این نامه خود حاوی نکات قابل تاملی است.

بی گمان بافندگان این فرش تمام توان خود را به کار بستند تا هدیه صلح ایران به کشور های جهان در اجلاس عمومی سال جاری سازمان ملل رونمای شود ولی همچنان که خود نیز در نامه به ان اشاره کردید هیچ یک از بانک های عامل برای ارائه تسهیلات جهت روند در تسریع بافت فرش ها کمکی انجام ندادند پس بهتر نبود شما از مقام خود استفاده و برای تسهیل در روند بافتن فرش سفید صلح مسئولان شهرستانی و مدیران بانک های عامل را ترغیب به ارائه تسهیلات می کردید؟

هر چند کار هنرمندان جوان بوکانی بی نظیر و منحصر به فرد است ولی ارائه این هنر به سازمانی که بارها با تصویب قطعنامه های ضد ایرانی باعث در فشار قرار گرفتن مردم کشورمان شده است کار پسندیده ای است؟

ای کاش نماینده بوکان به عنوان عضو ناظر هیئت رئیسه مجلس در کنار این نامه نگاری ها از وزیر امور خارجه نیز می پرسید سرانجام برجام نا فرجام به کجا رسید؟

آیا بهتر نبود در کنار نوشتن نامه به وزیر امور خارجه برای دعوت به بوکان از وی سئوال می کردی چرا دول غربی در حادثه تروریستی اخیر در حله عراق که منجر به شهادت بیش از 60 زائر ایرانی شد و همچنین سانحه تلخ تصادف قطار حتی از گفتن یک تسلیت نیز به دولت و مردم ایران اسلامی پرهیز کردند در حالی که دولت تدبیر برای حوادثی چون حادثه فرانسه اولین دولتی بود که به سران و مردم این کشور تسلیت گفت؟

آیا بهتر نبود پیش از نوشتن این نامه و دعوت از وزیر امور خارجه به بوکان، با وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت رفع مشکلات بیشمار قالیبافان مکاتبه می کردید ؟

آیا بهتر نبود نماینده بوکان در کنار این نامه، با وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتبه می کرد و پیگیر وضعیت اسفناک جاده های مواصلاتی شهرستان می شود که از اول سال جاری تا کنون بیش از 60 نفر از هموطنان و همشهریان این شهر را به کام مرگ فرستاده اند.

آیا بهتر نبود در کنار این نامه، از وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز می خواستید که در هنگام رونمایی از فرش سفید صلح سری به بوکان بزند تا هزاران جوان بیکار این شهرستان را از نزدیک بینند و برای کاهش آماری 21 درصدی سومین شهرپرجمعیت استان کاری انجام دهد؟

آیا بهتر نبود همگام با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان به بوکان که آن هم در حد محال است جواب دل نوشته رزمنده دوران دفاع مقدس را می دادید که یک ماه پیش با انتشار آن از شما و دیگر همکارنتان در مجلس و همچنین دولت تدبیر و امید به شدت بابت وضعیت کنونی جامعه گلایه کرده بود؟

آیا بهتر نبود و نیست، به عنوان منتخب مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی همه مراسمات را به یک چشم نگاه کنید و برای دیگر برنامه های که در بوکان نیز برگزار می شود برای حضور مسئولان ارشد نامه نگاری کنید و یا حد اقل خود در آنان شرکت کنید تا همراه و هنگام با مردم عامه باشید؟

بی گمان مردم با فرهنگ بوکان اکنون خوب دریافتند که بسیاری از نامه نگاریها تنها شوی تبلیغاتی است زیرا اگر این چنین نبود الان سومین شهر پرجمعیت استان از نظر شاخص های توسعه در رده سیزدهم استان قرار نداشت؟

با مجموعه این نکات، به نظر می رسد نامه فوق نیز هیچ اثری بر بهبود شاخص های توسعه در بوکان نداشته باشد و تنها جهت رفع تکلیف باشد.

ارسال نظرات