رییس دانشگاه زنجان استان زنجان:

برگزاری آیین تقدیر از پژوهشگران برتر با میزبانی دانشگاه زنجان

آیین تقدیر از پژوهشگران برتر با حضور مسؤولان ارشد استان و به با میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۷۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس دانشگاه زنجان در نشست خبری دبیران کمیته‌های هفته پژوهش استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری هفته پژوهش گفت: با ابلاغ آیین‌نامه نحوه برگزاری هفته پژوهش در مورد کم و کیف برگزاری این هفته تصمیم‌گیری‌هایی صورت گرفته است.

خلیل جمشیدی با بیان اینکه شکل گیری شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش استان زنجان افزود: تشکیل 10 کمیته و مشخص شدن مسؤلان این کمیته‌ها برای انجام وظایف محوله از جمله این تصمیمات می باشد که دبیری هر کدام از این کمیته‌ها به مراکز علمی و دانشگاهی واگذار شده و این کمیته‌ها برنامه‌های مقتضی را برای برگزاری برنامه‌ریزی کرده‌ است.

رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسؤل کمیته برگزارکننده جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری استان در هفته پژوهش شده است،ابراز کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ‌شده دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مسؤل کمیته علمی، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان مسؤل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، جهاد دانشگاهی استان زنجان مسؤل برگزاری جشنواره دانشجویی، بنیاد ملی نخبگان استان زنجان مسؤل برگزاری جشنواره دانش‌آموزی، شهرداری زنجان مسؤل تبلیغات و اطلاع‌رسانی و دانشگاه زنجان مسؤل دبیرخانه کمیته ارتباط صنعت و همچنین مسؤل برگزاری معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان و در نهایت پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان هم مسؤلیت برگزاری جشنواره ایده­‌های برتر است.

وی به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای برگزاری روز باز دانشگاه در هفته پژوهش اشاره و تاکید کرد: این برنامه در دانشگاه‌های مختلف برای دانش‌آموزان نخبه برگزار می‌شود.

خلیل جمشیدی به برگزاری تور صنعتی برای اساتید دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تور مورد نظر برای شرکت خالص‌سازان برگزار شده و برای شرکت پارس سویچ هم برگزار خواهد شد، و نشست‌هایی با حضور صنعت‌گران در دانشگاه زنجان برگزار شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باز هم برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه آیین تقدیر از پژوهشگران برتر با میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: این آیین با حضور مسؤولان ارشد استان در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه در آیین تقدیر از پژوهشگران‌برتر از 26 پژوهشگر برتر تجلیل به‌عمل می‌آید، خاطر نشان کرد: هفت نفر از این تعداد پژوهشگر از دانشگاه زنجان، چهار نفر از دانشگاه آزاد، سه نفر از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی، سه نفر از دانشگاه پیام نور، یک نفر از دانشگاه جامع علمی و کاربردی، یک نفر از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و چهار نفر هم از دستگاه‌های اجرایی شامل تامین اجتماعی، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و سپاه انصارالمهدی(عج) هستند.

خلیل جمشیدی رییس دانشگاه زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری تور بازدید از آزمایشگاه‌های دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: دانشگاه زنجان از امکانات شاخص آزمایشگاهی برخوردار است که زمینه بازدید از آن‌ها برای محققان فراهم می‌شود.

رییس دانشگاه زنجان به تعیین اولویت‌های پژوهشی سال‌آینده استان زنجان اشاره و تاکید کرد: در این راستا میزگردهایی تشکیل و اولویت‌ها مشخص شده است.

وی رویکرد جدید پژوهشی کشور را بومی‌سازی و تجاری‌سازی اعلام کرد و ادامه داد: وزارت علوم دانشگاه‌ها را به دانشگاه‌های نسل سوم نام‌گذاری کرده که یکی از وظایف آن‌ها انجام پژوهش بر اساس نیازهای کاربردی است.

ارسال نظرات