مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود:

پیش بینی افزایش 15 درصدی سهم شهرستان ایجرود در تولید گوشت سفید استان

در سال جاری تعداد واحدهای مرغ گوشتی در شهرستان ایجرود به 26 واحد افزایش خواهد یافت به طوری که پیش بینی می شود سهم شهرستان در تولید گوشت سفید استان به بیش از 15 درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۳۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود گفت: از آنجایی که پروتئین حیوانی یکی از اصلی‌ترین مایحتاج خوراکی جامعه بوده و اثر بسزایی در تضمین رفاه و سلامت جامعه بشری دارد، سرانه مصرف پروتئین های با منشا حیوانی بعنوان شاخص مهمی جهت براورد سطح رفاه جوامع در نظر گرفته می شود.

محمدباقر آقاجانلو یکی از وظایف عمده جهاد کشاورزی را تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: شهرستان ایجرود با داشتن 58 هزار و 77 راس دام سبک و 15 هزار و 182 راس دام سنگین سهم مهمی در تامین نیاز پروتئینی استان دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه یک هزار و 202 تن گوشت قرمز و 16 هزار و 692 تن شیر در شهرستان ایجرود افزود: این شهرستان سهم 28/7 درصدی در تامین گوشت استان و سهم 9 درصدی در تامین شیر مورد نیاز استان را دارد.

آقاجانلو بیان داشت: در زمینه طیور صنعتی نیز شهرستان ایجرود در حال حاضر با دارا بودن 23 واحد صنعتی به ظرفیت 488 هزار قطعه در دوره با تولید 3 هزار و 890 تن گوشت طیور در سال، سهم 4/12 درصدی در تولید گوشت طیور استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد واحدهای مرغ گوشتی در شهرستان ایجرود به 26 واحد افزایش خواهد یافت به طوری که پیش بینی می شود سهم شهرستان در تولید گوشت سفید استان به بیش از 15 درصد افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود همچنین از افزایش دو برابری تولیدات در حوزه پرورش زنبور عسل در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: میزان تولید عسل شهرستان در سال جاری 2/4 تن بوده است که سهم 3 درصدی شهرستان از تولید عسل استان را تقریبا 3 درصد افزایش داده است.

ارسال نظرات