رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

استان زنجان ظرفیتهای زیادی در حوزه دانشگاهی دارد

استان زنجان در مقایسه با استان های مشابه توانمندی های بالایی در این حوزه دارد.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۲۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در جلسه هم اندیشی به وجود ظرفیتهای آموزشی و دانشگاهی در استان شامل زیرساخت ها و نیز دانشجویان مستعد اشاره نمود و گفت: باید راهکاری برای ایجاد ارتباط بین استان و دانشگاه جامع امام حسین(ع) پیش‌بینی شود.

دکتر وحید رشتچی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت و عدم وجود ساز و کاری برای رسیدن به اجماع نظر، افزود: برای رفع مشکلات و دغدغه های این حوزه باید راهکارهایی تدبیر نمود تا بتوان طرح های ملی و استانی را مورد حمایت قرار داد.

جلسه هم اندیشی، همکاری و تعامل مراکز علمی و دانشگاهی استان با دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور محمد رضا حسني آهنگر رئيس دانشگاه جامع امام حسين (ع)، رئیس بنیاد نخبگان و جمعی از مسئولین دانشگاه های استان در بعد از ظهر روز سه شنبه مورخ 02/09/95 در محل بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

وی وجود قرارگاهی برای تمرکز و هدایت علم و فناوری را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: پیگیری مشکلات از طریق کارگروه ها موجب سندیت بخشیدن به امور و تسهیل پذیرش مسئولیت خواهد شد.

رشتچی ضمن اشاره به وجود مشکلاتی در تشکیل کارگروه های تخصصی مورد نیاز استان ابراز امیدواری کرد، با سرعت بخشیدن به روند شکل گیری این کار گروه‌ها، حلقه‌های ارتباطی هم تسریع شود.

در ادامه نشست، رئيس دانشگاه جامع امام حسين (ع)، به تاریخ شکل گیری و اهداف راه انداری این دانشگاه اشاره نموده وگفت: این دانشگاه در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، علوم انسانی، مدیریت، علوم پایه، فنی و مهندسی با گرایش‌های متفاوت فعالیت می‌کند.

محمد رضا حسني آهنگر امکانات هوا و فضای مطلوب از جمله فرودگاه و تونل‌های بادی و امکان تست برای استفاده در رده‌های مختلف صوتی از جمله ماوراء صوتی و نیز امکانات راداری و رصد ماهواره‌ای را از جمله مزیتهای دانشگاه جامع امام حسین(ع) برشمرد و گفت: دانشجویان در حوزه‌های تحقیقاتی فناوری و اطلاعات، دفاع سایبری، ناتوان کننده‌ها و علوم پایه مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ضمن اشاره به راه اندازی سایت مرکز رشد دانشگاه جامع امام حسین (ع) به منظور تسهیل ارتباط جامعه دانشگاهی، سپاه و صنایع دفاعی و سایت ایده پردازی به منظوری تسهیل روند برقراری ارتباط بین جامعه دانشگاهی و دانشگاه جامع امام حسین (ع)، از ثبت 170 ایده در این سایت خبر داد و اظهار داشت: 40 مورد از این ایده‌ها به مرحله داوری رسیده، که از این مجموع، 12 مورد به مرحله عقد قرارداد و 5 مورد از قراردادها نهایی شده است.

محمد رضا حسني در ادامه ضمن معرفی دانشگاه جامع امام حسین (ع) متولی کسر و یا جایگزینی خدمت، از ارائه تسهیلات خدمت نظام وظیفه در قالب انجام پروژه های دانشجویی توسط متقاضیان خبر داد.

دکتر حسنی‌ آهنگر در پایان بیانات خود پیشنهاد نمود که با تشکیل هسته‌های رابط بین مراکز علمی استان زنجان و دانشگاه جامع امام حسین (ع) امکان بهره برداری از ظرفیت‌های این دانشگاه به نفع استان در حوزه های مختلف از جمله اخذ پروژه جهت کسری خدمت و ایده‌پردازی فراهم خواهد شد.

در پایان جلسه نیز در خصوص موضوعاتی از قبیل تحول بخشی به علوم انسانی، راه‌کارهای کمک به علم پزشکی و تحقیقات انجام شده در این حوزه و نیز موانع پیش روی ارائه مقالات ISI بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات