خبرهای داغ:
توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود

راه اندازی اولین مرکزمشاوره مجازی امورفرهنگی،اجتماعی کشور در شاهرود

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از استقبال و ادامه فعالیت اولین مرکز مشاوره مجازی در امورفرهنگی،اجتماعی در سطح کشور توسط واحد آموزش و پژوهش موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۶۵۵۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به ادامه فعالیت اولین مرکز مشاوره مجازی در مسایل فرهنگی حوزه قرآن و عترت توسط این موسسه فرهنگی در سطح کشور اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیّت دستگاه فضای مجازی ، اولین مرکز مشاوره مجازی امور فرهنگی ، اجتماعی در سطح کشور و با همت عده ای ازفعالان این حوزه در سال 1390 توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود راه اندازی گردید.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را مطالبه کرده اند و فرمودندمن نسبت به هیچ موضوع دیگری به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم ، من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب ها خواب به چشمم نمی آید. بلند می‌شوم و نگران هستم.

ابراهیمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس دستگاه فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد و دشمن نیز برای هر یک نفر از 80 میلیون نفر جمعیت ایران پرونده درست کرده است و بر تصرف عقول و قلوب برنامه دارند.

وی ادامه داد: گلايه مقام معظم رهبري از دستگاه‌هاي مسئول در خصوص فضاي مجازي و اينكه مسئولان هيچ برنامه‌اي براي استفاده از فضاي مجازي ندارند، هشدار دوباره‌اي بود بر ضعف‌هايي كه سيستم‌هاي ارتباطات در كشورمان از آن رنج مي‌برد؛ اينكه ما هنوز ياد نگرفته‌ايم زمينه استفاده صحيح از فضاي مجازي را فراهم كنيم و در مقابل برخي كشور‌ها توانسته‌اند بر اساس فرهنگ‌شان فضاي مجازي را قبضه كنندو به خاطر همین موضوع و دغدغه های حضرت آقا برآن شدیم تا با حضور فعالانه و آگاهانه در فضای مجازی نسبت به اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری گامی برداریم.

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین اضافه کرد: فضای مجازی یک بستر مناسب مثبت هم است و همیشه منفی نیست؛ مثلا ارتباطات مردم را تسریع می‌کند، بنابراین باید با ظرافت عمل کردو امروزه فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده و حذف فضای مجازی ممکن نیست، اما مدیریت آن میسر است. هم‌چنان که در بعضی از اماکن  و مراکز پژوهشی، ظرفیت‌های مثبت اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابراهیمی بر لزوم تبدیل کردن تهدیدها در فضای مجازی به فرصت‌ها تاکید کرد و با اعلام دشوار دانستن این قضیه ، ولی در امکان پذیربودن آن بیان کرد: به دلیل حاکمیت نظام دینی در کشور باید کاری کرد که مردم بتوانند از تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد، در امان باشند و از این تهدید به فرصت دست یابند ، که این مساله با آموزش اقشارجامعه قابل حل می باشد .

وی با بیان اینکه خطر کنونی فضای مجازی یا اینترنت از خطراتی که در بیرون از خانه فرزندان ما را تهدید می کند بیشتر است افزود: اینترنت فقط یک سرگرمی نیست، بلکه به ما این امکان را می دهد که با دوستان و خانواده در تماس باشیم. اطلاعات بی شماری را به دست بیاوریم.

ابراهیمی عنوان کرد: اولین مرکز مشاوره مجازی در سطح کشور از سال 1390  توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود و بصورت رایگان و بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به آحاد جامعه اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی درحوزه فرهنگ قرآن و عترت، جنگ سخت، جنگ نرم، آسیبهای اجتماعی و مسائل فرهنگی ، اجتماعی و پاسخ به شبهات و بیان روشنگری وتبیین مسائل روزو برگزاری مسابقات فرهنگی و امکان تحصیل بصورت مجازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد که در مدت این پنج سال با استقبال بسیار خوبی مواجه گردیده و خدمات خوبی نیز ارائه گردیده است، که امید است مدیران فرهنگی در این رابطه همکاری و مساعدت قابل توجهی را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار