به گزارش روابط عمومی انتشارات ساقی :

«مستند خلاق تئوری و عمل» اثری متفاوت در حوزه مستندسازی

کتاب «مستند خلاق تئوری و عمل» اثری است که از سوی نشر ساقی در زمینه ساخت مستند منتشر شده است.
کد خبر: ۸۷۸۶۰۵۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج، کتاب «مستند خلاق تئوری و عمل» توسط نشر ساقی به چاپ رسید. در ادامه چاپ کتاب‌هایی با موضوع مستند در نشر ساقی، این بار اثر ارزشمند «مستند خلاق تئوری و عمل» منتشر شد.

این کتاب که نوشته ویلما دی یانگ، اریک نادسن و جری راتول است را حمید احمدی لاری ترجمه کرده است.

گفتنی است این کتاب به گونه‎ای طراحی شده تا حوزه‎های عملی و نظری سینمای مستند را با روش‎هایی متناسب با سینمای مستند دورگه معاصر مورد کند و کاو قرار دهد.

برای انجام این کار به حجم انبوهی از دانش و تجربه‎‏ای که دانشگاهیان و فیلم‎سازان طی صد سال گذشته فراهم کرده‎اند متکی بوده است. به علاوه تلاش شده کتاب با سایر کتاب‎های مربوط به مستندسازی متفاوت باشد و روش‎هایی عرضه کند که با محتوا، مخاطب، تولید، بازاریابی و توزیع سینمای مستند امروز همخوان باشد.

مخاطب کتاب دانشجویان و فیلم‎سازان نوپا فرض شده‌اند. نویسندگان سعی کرده‌اند خوانندگان کتاب را به مفاهیم، روش‎ها و اطلاعاتی مجهز کنند که آنها را در ساخت مستندهای انتقادی کمک کند؛ رویکردی که هم زمینه‎های جا افتاده و نهادین، عملی و مالی مستندسازی را بشناساند و هم روحیه بدعت و ابتکار را تقویت کند.

بر اساس این گزارش نشر ساقی کتاب «مستند خلاق تئوری و عمل» را در 648 صفحه مصور و با قیمت 40 هزار تومان در 1100 نسخه روانه بازار کتاب کرده است.

ارسال نظرات