رییس کمیته امداد اردکان خبر داد؛

مشارکت 384 خیر اردکانی در طرح محسنین

رییس کمیته امداد اردکان از مشارکت 384 خیر اردکانی در طرح محسنین خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۷۳
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ مدیر کمیته ی امداد حضرت امام خمینی (ره) اردکان، گفت: مردم خداجوی شهرستان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی این نهاد همکاری دارند که طرح های اکرام ایتام، محسنین حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم، صدقات، زکات، اطعام، کوثرتامین جهیزیه، شفاءکمک به درمان مددجویان، مفتاح الجنه بازدید مسئولان از منازل مددجویان، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، شوق زیارت مشارکت در اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی، رضوان کمک به احداث منزل مددجویان، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه از جمله این طرح های مشارکتی هستند.

یدالله مروتی با اشاره به فریضه الهی زکات، بر ضرورت ترویج و احیای فریضه پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: زکات یکی از طرح های مشارکتی فعال در شهرستان اردکان است و طی هفت ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

وی نقش بی‌بدیل روحانیون را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و گفت: روحانیون با آگاهی ‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، افزود: زکات مورد تاکید دین مبین اسلام و از اهمیت خاصی برخوردار است، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و مشارکت مردمی انجام شود.

مروتی با بیان اینکه تعداد ۲۳ هزار صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است، گفت: نیکوکاران و خیران اردکانی درکمک به نیازمندان خصوصا پرداخت صدقات مشارکت مناسبی دارند که در این زمینه نیکوکاران اردکانی افزونبر سه میلیارد ریال درهفت ماهه امسال صدقه دادند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از طرح های مشارکتهای مردمی این نهاد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد ۸۹ یتیم از حمایت ۸۱۵ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می کنند و این در حالی است که یک میلیارد و 835 میلیون ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد در هفت ماهه امسال پرداخت شده است.

یدالله مروتی در پایان با بیان اینکه تعداد ۳۸۴ خیر اردکانی نیز در طرح محسنین حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم با این نهاد همکاری می کنند، افزود: تعداد ۹۲۶ خانواده نیازمند از خدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان اردکان استفاده می کنند و از این تعداد ۸۲ خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان نیکوکار در طرح محسنین بهره مند هستند.


ارسال نظرات