خبرهای داغ:

بهره مندی 9 هزار خانوار آذری از بیمه تامین اجتماعی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه 9 هزار و 608 خانوار تحت حمایت این نهاد، بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 47 میلیارد ریال حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۲۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خالد سیار با بیان اینکه عمده این گروه، زنان سرپرست خانوار و افرادی هستند که به‌ نوعی شغل دارند و فعالیتی را انجام می‌دهند،اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 657 نفر از زنان سرپرست خانوار و دو هزار و 268 مجری طرح های اشتغال، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر زنان سرپرست خانوار که با دریافت وام برای خود شغلی ایجاد کرده‌اند در اولویت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و هدف این نهاد تشویق برای توانمندی مددجویان است.

سیار تصریح کرد: یکی از رویکردهای اساسی کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی تلاش برای رساندن افراد تحت پوشش به شرایط مطلوب و مناسب خوداتکایی و خودکفایی است که می‌تواند بستر تحولی اساسی را فراهم کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اثرات ملموس بیمه تامین اجتماعی در توانمندی خانواده های محروم، بیان داشت: با توجه به اینکه این نهاد به دنبال ارائه خدمات موثر برای توانمندی خانواده های تحت حمایت است به این ترتیب اجرای طرح بیمه اجتماعی می تواند موثر باشد.

سیار در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال، گفت: زنان سرپرست خانوار شهری کمتر از ۵۰ سال سن و مددجویان دریافت کننده وام اشتغال می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند،حق بیمه این افراد جهت استفاده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت از سوی کمیته امداد به صورت رایگان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح مددجویانی که بازنشسته می شوند از تحت پوشش کمیته امداد خارج و به عنوان مستمری بگیر بازنشستگی تامین اجتماعی شناخته می شوند.

سیار با اشاره به اینکه بیمه های اجتماعی از جایگاه خاصی برخوردار است و فاکتوری مهم در توانمند سازی خانواده ها به شمار می رود، تاکید کرد:کمیته امداد به دنبال آن است تا شرایطی را فراهم کند که همه مددجویان بتوانند از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها