در آخرین روز از هفته ی بسیج:

مفاخر شهرستان سروآباد تجلیل شدند

در آخرین روز از هفته بسیج آئین تجلیل از مفاخر شهرستان سروآباد با حضور اقشار مختلف مردم، شاعران، هنرمندان، نویسندگان، خانوده های شهدا، و مسئولین شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۰۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین تجلیل از مفاخر ادبی، علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و مذهبی شهرستان سروآباد با حضور مسئولین شهرستانی شعرا، ادبا، ماموستایان و اقشار مختلف مردم،  به همت کانون بسیج هنرمندان سپاه سروآباد و با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این آئین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سروآباد ضمن تسلیت ایام سوگواری وفات پیامبر اکرم(ص) تجلیل از هنرمندان را تجلیل از مفهوم هنر دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی همواره تلاش نموده تا در تمامی عرصه ها حضور پررنگی داشته باشد.

سرهنگ جعفر غفاریان معرفی هنرمندان و مفاخر را یکی از وظایف سپاه تلقی کرد و گفت: تقدیر از این عزیزان برای حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر این مرز و بوم بسیار ارزشمند و مفید است.

وي همچنین منطقه اورامان و سروآباد را مهد دانايي، عرفان و خداپرستي دانست و اذعان داشت: برگزاري كنگره و همايش‌هاي مختلف نشان از استعداد، ظرفيت و توانمندي‌هاي منطقه را دارد كه مسئولان نيز بايد بر حسب وظايفي كه بر عهده دارند در هرچه بهتر برگزار شدن اين مراسم و محافل معنوي و ادبي تلاش مستمر و جدي داشته باشند.

تجلیل از مفاخر به رشد و ترقی فرهنگ کمک می کند

در ادامه این آئین امام جمعه موقت سروآباد اين شهرستان را مركز علم و عرفان و دو طریقت نقشبندي و قادریه دانست و اظهار داشت: از جمله مشايخ مشهور اين منطقه كه موجب افتخار ملت کُرد می باشند شيخ سراج‌الدين، نجم‌الدين و شيخ عثمان و حاجی کاکه شیخ سروآباد است كه داراي آثار ارزشمند و گرانبهايي هستند و در خدمت دين، عرفان و هنر منطقه بوده‌اند.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی به سفر تاريخي و معنوي مقام معظم رهبري به منطقه كردستان و بركات و دستاوردهاي اين سفر معنوي اشاره كرد و بيان داشت: مقام عظماي ولايت در سخنراني‌هاي گهربارشان با زبان عالمانه و شيوا زبان كردي را يك سرمايه ملي دانستند و همچنين از اين استان به عنوان استاني فرهنگي ياد نمودند.

 وي برگزاري مراسم های این چنینی و تجلیل از مفاخر گذشته و حال شهرستان را در راستاي ترويج و گسترش فرهنگ و ادب كردستان به نسل جوان و ديگر اقليت‌هاي كشور و آشنايي ملت ايران با مشاهير و عارفان ادبي كرد امري ضروري و واجب دانست و تاكيد كرد: شناساندن هر چه بیشتر اشخاصی چون مرحوم سيدمصطفي مشهور به پيرشاليار، ماموستا شيخ‌حسن دزلي، مامستا ملا مصطفی بیسارانی و ماموستا احمد نظیری و دیگر مفاخر این شهرستان باعث توسعه و ترقی فرهنگ مردم این شهرستان و نیز توسعه ی هر چه بیشتر آن خواهد شد.

در اين همایش از شاعران، نویسندگان، هنرمندان و دیگر مفاخر این شهرستان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات