طرح های محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار منطقه 20 آغاز شد

خبرگزاری بسیج: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در آستانه گرامیداشت هفته بسیج از اجرای ده ها ویژه برنامه، با محوریت محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار منطقه 20 خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۴۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ،ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومیت زدایی از محله های محروم را از سرفصل های مهم فعالیت های ادارات اجتماعی عنوان کرد و گفت : ده ها ویژه برنامه با محوریت محرومیت زدایی در قالب طرح هایی با رویکرد ارائه خدمات سلامت محور ، کاهش آسیب های اجتماعی محلات ، رسیدگی به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در قالب طرح جهاد مهربانی ، رسیدگی به وضعیت بانوان بی سرپرست و بد سرپرست خانوار، شناسایی افراد نیازمند و محروم و... در حال بررسی و اقدام است.

مسلمی به اجرای طرح جهاد مهربانی در محلات منطقه 20 اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت های بومی- محلی وظرفیت سراهای محلات، خانه های جهادی و پتانسیلهای نهادها و موسسات خیریه ، با شناسائی  کودکان 6 تا 18 سال بازمانده از تحصیل ، امکانات تحصیلی آنان را فراهم می کند.

وی به نقش اساسی و موثر پایگاه های بسیج مساجد ومحلات در ترویج فرهنگ محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود : استفاده بهینه از توانمندی تشکلهای مردمی و خیرین در این طرح از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری منطقه 20  در محرومیت زدایی است.

مسلمی یادآور شد: همیاران برای مشارکت با طرح ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل می توانند به پایگاه های اطلاع رسانی مستقر در اماکن عمومی، مساجد، مدارس، سراهای محله و مراکز فرهنگی و یا به سایت جهاد مهربانی به آدرس jahadiam.ir مراجعه کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در نشست با رؤسای ادارات ستادی و نواحی حوزه اجتماعی و فرهنگی این منطقه ، خدمت به محرومین و مستضعفین را یک «واجب اجتماعی» دانست و افزود : هر مسئولی در هر سطحی باید به محرومیت زدایی توجه و این موضوع را سرمشق اصلی کار خود قرار دهد .

ارسال نظرات