ناظران افتخاري سامانه همگاني 1888 منطقه 20 تقدير شدند

خبرگزاری بسیج: ناظران افتخاری برتر سامانه نظارت همگانی 1888 منطقه 20 با حضور رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۷۸۲۷۳۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در جلسه اي كه به منظور تقدير از ناظران افتخاري برتر سامانه نظارت همگاني 1888 منطقه 20 برگزار شد جعفر ایمانی بخشایش رئیس اداره بازرسی منطقه 20 ضمن تقدیر از توجه و پیگیری ناظران افتخاری درون و برون سازمانی گفت: میانگین ناظران فعال افتخاری در مناطق 22 گانه 32 نفر است که در منطقه 20 مجموعاً 38 نفر ناظر افتخاری فعال فعالیت می کنند.

ایمانی بخشایش افزود: در شش ماهه نخست امسال، 561 پیام از سوی شهروندان در ارتباط با منطقه 20 ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 28 درصد کاهش یافته است.

محسن کشاورز رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران با بیان اینکه  یکی از واژه های کلیدی عصر ما واژه مشارکت است و به علت اهمیت آن مدیریت مشارکتی مورد توجه قرار گرفته گفت: مشارکت عامل اقتدار، مقبولیت و  مشهوریت است و مدیریت شهری کار خود را بر مشارکت درون و برون سازمانی بنا نهاده است .

وی با اشاره به اينكه يكي از فوائد راه اندازي سامانه هاي 137 و 1888 ايجاد فرهنگ پاسخگويي مديران شهري به شهروندان است گفت: این سامانه ها مشارکت برون سازمانی را جلب کردند و راه اندازي آن ها يكي از روشهاي موثر در انعكاس مشكلات و برنامه ريزي بر  مبناي نيازهاي شهروندان است.

کشاورز افزود: يكي از ويژگيهاي مهم ناظران افتحاري مسئوليت پذيري و بي تفاوت نبودن نسبت به مشكلات و نارسائي ها است  و همكاري و تعامل آنها با سامانه 1888 در انعكاس كاستي ها و درخواستهاي شهروندان ، مديران شهري را براي تحقق اهدافشان كه نظارت و شناخت و رفع مشكلات شهري است ياري مي كند و اين مشاركت به نفع هر دو گروه است.

 رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران با اشاره به اینکه سامانه  های نظارتی عملکرد این سازمان را به شهروندان نشان می دهد گفت: شبکه ناظران افتخاری از بدو تاسیس این سامانه در سال 1385 در ثبت پیامها مشارکت داشته و جلسات هم اندیشی و آموزشی به صورت مستمر برای تشریک مساعی و دریافت نظرات و پیشنهادات آنان در تمامی مناطق برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ناظران افتخاری در سه سطح عادی، فعال و برتر تقسیم بندی می شوند افزود : جلسات تخصصی ناظران به صورت پهنه ای در حوزه های خدمات شهری ، شهرسازی،اجتماعی ،فنی وعمران و ترافیک در مناطق برگزار می شود .

در ادامه فرشید گودرز جانشین رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران ضمن تشریح عملکرد ناظران افتخاری منطقه 20 و مقایسه آن با سایر مناطق گفت: از سال تاسیس سامانه 1888 تا کنون بیش از 3 هزار نفر جذب ناظر افتخاری منطقه 20 شده اند.

وی افزود: از تعداد کل ناظران فعال در مناطق 22 گانه که 724 نفر است ،در سال گذشته در مجموع 3هزار و 994 فقره پیام ثبت شده که از این تعداد 267 فقره مربوط به ناظران منطقه 20 است.

گودرز خواستار رعایت استانداردها و معیارهای ثبت پیام ها مطابق با دستورالعمل های سامانه نظارت همگانی 1888 از سوی ناظران افتخاری شد.

در ادامه اين جلسه ناظران برتر افتخاري منطقه 20  ضمن تقدير از عملكرد سامانه نظارت همگاني 1888 و بيان برخي از نقاط قوت و ضعف پاسخگوئي ها ، عملكرد اين سامانه را نشان دهنده اطمينان شهروندان به مديريت شهري در رفع مشكلاتشان بيان كرده و بر تقويت راه هاي ارتباطي ناظران افتخاري با مديران شهري تاكيد كردند .

علیرضا کرمی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 20نیز ضمن تقدیر از عملکرد ناظران افتخاری این منطقه در انعکاس مشکلات شهری و تاکید بر ارتباط موثر و مستمر با مدیریت شهری گفت: خوشبختانه با تلاشها  و پیگیری های انجام شده سامانه 1888 این منطقه همواره در ارزیابی های سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران رتبه های خوبی را کسب کرده است .

در پایان این جلسه که با حضور رئیس و جانشین گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی 1888 سازمان بازرسی شهرداری تهران ،معاون برنامه ریزی و توسعه شهری ، رئیس بازرسی و مسئول سامانه نظارت همگانی 1888 منطقه 20 برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایا از ناظران برتر افتخاری درون و برون سازمانی این منطقه تقدیر شد.

 

 

 

ارسال نظرات