افتتاح 3 طرح اقتصاد مقاومتی در بویراحمد

سه طرح اقتصاد مقاومتی روستایی بسیج سازندگی در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۸۲۶۹۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد با بیان اینکه سه طرح در روستاهای امامزاده مختار و قلات یاسوج به نمایندگی از 90 طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان بویراحمد افتتاح شد گفت: این سه طرح در زمینه های پرورش ماهی قزل آلا، قارچ دکمه ای و کشت زعفران بود.

سرهنگ مثنوی میزان تسهیلات پرداختی به این 90 طرح را 35 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح ها برای حدود 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله مزارع پرورش ماهی قزل آلا، قارچ دکمه ای، مرغ بومی و محلی، بوقلمون، بلدرچین، زنبورداری و کاشت زعفران است.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد گفت:در سال جاری به 150 نفر از نیروهای بسیجی جویای کار در شهرستان بویراحمد آموزش های تخصصی لازم در زمینه کارآفرینی،چگونگی تولید محصول و بازاریابی ارائه شد و سپس این افراد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

سرهنگ مثنوی افزود: تاکنون 120 نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات خوداشتغالی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری با جذب 35 میلیارد ریال دیگر حدود 100 طرح اشتغالزا در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان بویراحمد اجرا شود.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری بسیج سازندگی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغالزایی،افزایش تولید و بهره وری با تکیه بر توانمندی های داخلی است گفت: این سازمان برای تحقق این مهم علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی لازم به نیروهای بسیجی جویای کار، شرایط دریافت تسهیلات اشتغالزا را نیز مهیا کرده است.

ارسال نظرات