خبرهای داغ:
شهردار تبریز تاکید کرد؛

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با محوریت تبریز2018

شهردار تبریز در ديدار با معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، بر لزوم نقش محوری و محتوایی صنایع دستی تبریز در برگزاری دهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۸۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی و تبریز، خاطرنشان کرد: صنایع دستی تبریز از سفال و قالی و مس گرفته تا کنده‌کاری، معرق، منبت و نگارگری، با برخورداری از تنوع، زیبایی و کارکرد واقعی در زندگی روزمره، از مزیت‌های ویژه گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

وی از هنر صنعت فرش به عنوان مهم‌ترین امتیاز صنایع‌دستی تبریز نام برد و افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان از سوی شورای جهانی صنایع دستی، دستاورد مهمی است که با در نظر داشتن زیرساخت‌های اساسی بافت‌فرش و بازار تاریخی مظفریه محقق شده است.

نجفی، با اشاره به در پیش بودن دهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران افزود: مجموع مزیت‌های صنایع دستی تبریز می‌تواند نقش اثرگذار در رونق این نمایشگاه داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار با اشاره به این‌که نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، سال گذشته کلان‌شهر تبریز را به عنوان پایتختگردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 برگزیده است، خاطرنشان کرد: این انتخاب، دستاورد بسیار مهمی است و وظیفه سنگینی را متوجه استان آذربایجان‌شرقی، شهر تبریز و سازمان میراث فرهنگی کرده است.

مرتضي رحماني موحد بیان کرد: اهداف پیش‌بینی‌شده برای بحث پایتختی تبریز، نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است؛ به همین منظور، تشکیل «ستاد ملی برنامه‌ریزی و پیگیری اقدامات تبریز 2018» به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد و روند بررسی و اجرای آن به کمیسیون‌های‌ مربوطه ارجاع شده است.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: با در نظر داشتن تجربه مشهد، نگرش دولت به موضوع پایتختی تبریز در سال 2018، به خصوص در بحث بودجه، با هماهنگی‌ و سامان بیشتری همراه خواهد بود.

رحمانی موحد تاکید کرد: در این راستا، تقویت ارتباطات استانی ضروری است؛ در این صورت می‌توانیم تا پیش از پایان سال شاهد تشکیل دبیرخانه این ستاد در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور باشیم.

وی به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری تبریز اشاره کرد و متذکر شد: این ظرفیت‌ها به قدری گسترده است که انتظار می‌رود علاوه بر محدوده شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، استان‌های هم‌جوار را نیز پوشش دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور،با اشاره به برگزاری دهمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران در بهمن‌ماه سال جاری گفت: سیاست‌های این نمایشگاه در راستای جذب امکانات و گردهم‌آوردن قابلیت‌های گردشگری کشور است.

وی با تاکید بر نقش‌آفرینی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی تبریز در این نمایشگاه اظهار داشت: در کنار حضور فعال و تاثیرگذار در فرصت نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی، درصدد تقویت میزبانی‌های گردشگری کشورمان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها