خبرهای داغ:
همزمان با 28صفر؛

قرائت زیارت ازبعید در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین قرائت زیارت ازبعید به مناسبت سالروز وفات پیامبر اعظم (ص) در تبریز و شهرستانهای آذربایجان‌شرقی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدحسن چمیده فر در نشست هماهنگی قرائت زیارت ازبعید، اظهار داشت: با توجه به لزوم پرداخت به برگزاری روز 28 صفر و همچنین با توجه به الگو بودن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان جهان که همواره مورد تاکید رهبر فرزانه‌ است، زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در آذربایجان‌شرقی نیز با همکاری ادارات، سازمان ها و نهادهای ذیربط همزمان با سراسر کشور در مساجد،‌ حسینیه‌ها و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید در واقع ادای احترام به ساحت مقدس نبوی و نمایاندن مقام پیامبر عظیم‌الشان اسلام است، افزود: مراسم قرائت زیارت ازبعید از حرکت های بسیار ارزشمندی است که در طول چند سال اخیر در سطح کشور برگزار می‌شود.

چمیده فر گفت: در برهه‌ کنونی که جهان بیش از هر زمان دیگری تشنه رحمت،‌ محبت،‌ مهرورزی و عدالت است برگزاری هر آئینی با نام و یاد نبی مکرم اسلام که رحمه للعالمین است فرصتی مغتنم برای انتشار فضائل نیکوی آن حضرت و تبیین ابعاد متعالی دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی با اشاره به نهادنیه کردن سنت حسنه قرائت زیارت ازبعید بر لزوم ایجاد روحیه تحقیق و تدبر درخصوص آشنایی با ابعاد زندگی حضرت پیامبر (ص) تاکید کرد.

چمیده فر بیان کرد: این زیارت با هدف ایجاد روحیه تحقیق و تدبر و آشنایی با ابعاد زندگی حضرت پیامبر(ص) و همچنین اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی و ارائه الگوهای مطلوب حیات طیبه فردی و اجتماعی برگزار می‌شود .

آیین قرائت زیارت ازبعید همزمان با 28 صفر با حضور هیات های مذهبی و اقشار مختلف مردم از ساعت 10 صبح در محل میدان ساعت به طرف ارتش جنوبی برگزار و کتابچه این زیارت نامه نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همان آیین توزیعمی‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها