خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه استان سمنان

سپاه و حوزه علمیه دو بازوی محکم نظام و رهبری هستند/تمام تلاش رهبری برای جلوگیری از تفرقه در جامعه است

حجت الاسلام مهدی نژاد در همایش استانی طلاب انقلابی در شاهرود گفت: دشمن از بیرون به دنبال دو قطبی سازی کشور است و رهبری تمام تلاش خود را می کنند که دو قطبی بوجود نیاید و برای اینکه شخصی نیایند از خود هزینه می کنند که این برای رهبری بسیار سنگین است.
کد خبر: ۸۷۸۱۱۵۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی مهدی نژاد در همایش استانی(طلاب انقلابی) که به مناسبت دوم آذر روز بسیج طلاب و روحانیون در مسجد امام حسن عسکری(ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه آخر ماه صفر و تقدیر و تشکر از برگزاری این همایش با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: یکی از مختصات بسیج قدرت اتحاد و همدلی است که ما این را در استان شاهد هستیم و وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام بعد از نه ماه از پیروزی انقلاب در 5 آذر ماه سال 58 افزود: امام در این پیام بیان داشتند که ما می خواهیم انقلابمان را به دنیا صادر کنیم و از این جمله امام دو برداشت انجام شد.

مهدی نژاد خاطر نشان کرد: برداشت اول که در داخل انقلاب و خارج کشور ایجاد شد، کشور گشایی ایران بود که این حرف یعنی ایران می خواهد به مرزهای 2500 سال قبل خود بازگردد و تمام مناطقی را که از دست داده بازپس بگیردو احیا کند.

وی تصریح کرد: منظور امام این نبود، بلکه هدف این بود که تفکر بسیجی به دنیا صادر شود و این فکر و فرهنگ در سراسر دنیا گسارش یابد که این اتفاق افتاد و تفکر بسیجی در اقصی نقاط دنیا نفوذ پیدا کرد.

امام جمعه گرمسار بیان کرد: تا قبل از انقلاب تمام انقلاب ها بر مبنای اصول چهارگانه کمنیستی صورت می گرفت و حتی داخل کشور هم مارکسیست حرف می زدند و حتی کروهک منافقین اصول چهارگانه را مخلوط با آیات و روایات کردند که انقلاب سنتی دیگر اتفاق نخواهد افتاد و حتی در افریقا و کشورهای عرب مارکسیست قوی تر از گروه های اسلامی بود.

وی ادامه داد: اما انقلاب ایران بر پایه انقلاب سنتی رخ داد و امروز نیز در تمام دنیا یک انقلاب بر مبنای اصول کمونیستی و مارکسیستی رخ نمی دهد و نامه امام به گورباچف که صدای خوردشدن استخوان های مارکسیست به گوش می رسد، صدور تفکر امام راحل را به دنبال داشت.

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با بیان اینکه اگر تفکر بسیجی حاکم شود چشم طمع جهان خواران قطع می شود اضافه کرد: این تفکر یعنی صادر کردن انقلاب به دنیا و در هیچ جای دنیا امروز انقلابی رخ نمی دهد مگر بر مبنای تفکر انقلاب ایران است.

وی با بیان اینکه امروز استکبار با انحراف می خواهد جلوی گسترش انقلاب اسلامی را سد کند اظهار کرد: امروز در کشورهای مختلف در آسیا وآفریقا و اروپا گروه های اسلامی بوجود آمده و حرکت می کنند و تشکیلات درست می کنند و اینها همه خار چشم استکبار است و آنها در کنار این تحرکات داعش و القاعده را تشکیل می دهند.

سپاه و حوزه علمیه دو بازوی محکم نظام و رهبری هستند/تمام تلاش رهبری برای جلوگیری از تفرقه در جامعه است 

مهدی نژاد عنوان کرد: آنها می خواهند چهره خشن و خون ریز و غلط از اسلام را به دنیا نشان دهند اما 20 میلیون زائر اربعین در کربلا در دنیا بی سابقه است که با وحدت در کنار هم قرار دارند و این چهره را استکبار نمی خواهد نشان دهد و انعکاس هم نمی دهد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی دنیا را به حرکت در می آورد افزود: تفکر بسیجی است که سبب می شود همه به دنبال اسلام را بیفتند و در فرانسه مساجد ساخته شود و پرفروش ترین کتاب قرآن شود و امروز همین تفکر در عراق حدالشعبی بوجود می آورد که استکبار می ایستد که این گروه وارد کارزار مبارزه با داعش نشود.

امام جمعه گرمسار با اشاره به وجود بسیج در سوریه گفت: در سوریه فرماندهان ارتش این کشور تسلیم شده بودند که سردار سلیمانی آنها را نهیب می زند و به تشکیل بسیج دعوت می کند و تجربه جمهوری اسلامی به کمک آنها می آید و دمشقی که در تصرف داعش بود آزاد و امروز مناطق مختلف از تصرف تکفیری ها آزاد می شود و امان نامه برای آنها فرستاد می شود در صورتی که روزی فرماندهان ارتش سوریه دنبال امان نامه برای خود بودند.

وی با اشاره به لبنان و فلسطین و یمن و نفوذ تفکر بسیجی در این کشورها ادامه داد: امروز تفکر بسیج هم از بُعد نظامی صادر شده که گروه هایی درست شدند و حرکت مبارزه بر علیه استکبار شدت گرفته و استکبار از این تفکر به شدت ناراحت است و این فکر را خطناک برای خود می داند.

سپاه و حوزه علمیه دو بازوی محکم نظام و رهبری هستند/تمام تلاش رهبری برای جلوگیری از تفرقه در جامعه است 

مهدی نژاد تاکید کرد: انقلابی که امام تاکید بر صدور آن داشت از نظر فکری و عقیدتی و تشکیلاتی صادر شد و به اهدافش رسیده است و همه گیر شده و با فطرت مردم سازگار است و مردم همراهی می کنند.

وی با اشاره به مشکل کوفیان در قیام امام حسین(ع) گفت: کوفیان حاضر در کربلا تا آخرین لحظه همه چیز را می خواستند،هم امام حسین(ع) را و هم یزید را می خواستند و حُر بود که گفت نمی شود هر دو را داشت و ما در کشورمان نمی توانیم هم انقلابی باشیم و هم سر سفره استکبار بنشینیم و این طرح اگر موفق بود برای کوفیان موفقیت می آفرید.

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با اشاره به دوران دفاع مقدس افزود: ارتش بیست میلیونی که امام تاسیس کرد در جنگ به فرمان ولی فقیه حاضر بودند و در مقابل دشمن ایستادند و دو سوم شهدای ما بسیجی هستند و این بسیجیان به اعتراف خود صدام ترس در دل دشمن می انداختند.

وی با بیان اینکه امروز ما جنگ نظامی نداریم بیان کرد: جنگ امروز ما جنگ نرم است که بسیار بسیار سخت تر از جنگ سخت است و بسیجی با سه ویژگی که دارد که رهبری و مکتب و وحدت در این جنگ نیز سربلند خواهد بود.

مهدی نژاد گفت: امروز رئیس جمهوری منتخب آمریکا دارای فساد اخلاقی بسیار بالایی است اما مسئولین عالی رتبه ما زاهدترین و عالم ترین و با تقواترین افراد هستند و این مقایسه ساده می تواند نشان دهد که افتخارات ما بسیار بیشتر از استکبار جهانی است و علت استواری ما تبعیت از ولایت است.

سپاه و حوزه علمیه دو بازوی محکم نظام و رهبری هستند/تمام تلاش رهبری برای جلوگیری از تفرقه در جامعه است 

وی با بیان اینکه رهبری رکن اساسی بسیج است عنوان کرد: امروز معیار ما همین است و ما باید از هر جهت خود را تطبیق دهیم به گفتار و رفتار و عمل ولایت و اینگونه عمل کنیم.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه بسیج دارای مکتب است افزود: در کنار ولایت بسیج مکتب اسلام را دارد و هر چه در این مسیر بخواهد از راه مکتب بدست می آورد و وحدت امروز رمز تلاش و موفقیت است و اختلافات را باید کنار گذاشت و به وحدت رسید و رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

وی با اشاره به جناح های مختلف با گرایش های سیاسی متفاوت گفت: همه باید انتقاد پذیر باشند چرا که انتقاد اصلاح جامعه را به دنبال دارد و این انتقاد نباید به معنی مچ گیری باشد و دشمن از بیرون به دنبال دو قطبی سازی کشور است و رهبری تمام تلاش خود را می کنند که دو قطبی بوجود نیاید و برای اینکه شخصی نیایند از خود هزینه می کنند که این برای رهبری بسیار سنگین است اما برای جلوگیری از تفرقه تلاش می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با اشاره به همکاری بسیج و سپاه با حوزه علمیه افزود: سپاه و حوزه علمیه دو بازوی محکم نظام و رهبری هستند و آنچه داریم باید با هم بکار بندیم و روحانی ها در سپاه پرورش یافته حوزه های علمیه هستند و باید با برنامه های فرهنگی بستر سازی کنیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح صالحین و ارتباط روحانیون با پایگاه های مقاومت بسیج بسیار خوب است و باید این طرح ها و دیگر طرح های دانش آموزی که در حال انجام است با جدیت دنبال شود و راهیان نور نیز بسیج طلاب و روحانیون حضور فعال دارد و آموزش دیده اند که همکاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار