در هفته بسیج انجام می شود

افتتاح 2 طرح محرومیت زدایی و 30 پروژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قروه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در آیین بره برداری از پنجمین واحد پرورش شتر مرغ گفت: 30 طرح پروژه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج در شهرستان قروه به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۵۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در دومین روز از هفته بسیج پنجمین واحد پرورش شتر مرغ در شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در افتتاح این واحد پرورش شترمرغ گفت: این واحد در سال قادر به تولید 16 تن گوشت قرمز است که برای چهار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 

سرهنگ سعید شعبانی افزود: برای این واحد یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که از این مبلغ 400 میلیون ریال از تسهیلات بسیج سازندگی است.

 

وی مساحت کل این طرح را هزار مترمربع و مساحت سالن 500 مترمربع عنوان کرد: این واحد به عنوان پنجمین واحد پرورش شتر مرغ شهرستان قروه است.

 

سرهنگ شعبانی تامین سوخت زمستان،تامین خوراک و تغییر کاربری از مشکلات مهم این واحد پرورش شتر مرغ دانست و افزود: امیدواریم ادارات با طرح های اقتصاد مقاومتی همانند سال های گذشته تعامل و همکاری داشته باشند.

 

به گفته وی روغن شتر مرغ، شامپو، صابون و پر از فرآورده ای این واحد شتر مرغ است.

 

سرهنگ شعبانی اضافه کرد: در سال جاری اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل 11 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال زایی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که تاکنون 6 میلیارد ریال آن جذب شده است.

 

این مسئول افزود: 30 طرح پروژه اقتصاد مقاومتی شامل پرورش زنبور عسل، شتر مرغ، مرغ بومی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی،کشت زعفران و کارگاه های مصنوعات سنگی در هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قروه افزود: 2 طرح محرومیت زدایی شامل احداث یک باب مسجد در روستای ناظم آباد و احداث یک حسینیه در روستای وینسار نیز در هفته بسیج با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

ارسال نظرات