سردار رجبی در دیدار فرماندهان بسیج استان با نماینده ولی فقیه در کردستان

بهره مندی 80 روستا و 15دهستان استان از خدمات قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بسیج در حوزه‌های جهادی و سازندگی اقدامات خوبی در مناطق محروم استان انجام داده است.
کد خبر: ۸۷۸۰۷۱۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی عصر امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان اقشار بسیج با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت هفته بسیج انجام شد ضمن تسلیت اربعین شهادت امام حسین(ع)اظهار داشت: اقدامات بسیج تنها مختص به داخل کشور نیست بلکه از یک عمق بخشی گسترده برخوردار است.
 
وی گفت: بسیج شاهکاری از سوی امام(ره) بود، و با حضور بسیج کشور از آمادگی دفاعی برخوردار است و قدرت بازدارندگی دارد و این قدرت، ایران را از هر تهدیی مصون نگه می‌دارد.
 
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های مختلفی چون فرهنگ، زیرساخت و اقتصاد مقاومتی اقدامات مناسبی انجام داده و این اقدامات تداوم می‌یابد.
 
سردار رجبی به بخشی از اقدامات بسیج در استان کردستان اشاره کرد و گفت: ارتقای ظرفیت زائرسراهای استان از 500 نفر به 5 هزار نفر، برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سال جاری، برگزاری کنگره شهدای استان در سال 97 و ... از جمله این اقدامات است.
 
تشکیل 19 گردان عملیاتی بسیج‌محور در استان  
 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: بسیج در حوزه‌های جهادی و سازندگی اقدامات خوبی در مناطق محروم استان انجام داده و در حوزه امنیت نیز که اصلی‌ترین مأموریت سپاه است بسیج نقش تعیین کننده و کارآمد دارد و در حال حاضر سپاه کردستان 19 گردان عملیاتی بسیج‌محور دارد و این در حالی است که در سایر استان‌ها این گردان‌ها سرباز محور هستند.

 

فرمانده سپاه کردستان در ادامه به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: فعالیت عمده این قرارگاه در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و عمران روستایی است.

 

بهره مندی 80 روستا و 15دهستان کردستان از خدمات قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی سپاه


وی گفت:در این طرح به 80 روستای سروآباد نگاه ویژه شده است و در تمامی شهرستان‌های استان 15 دهستان کم‌برخوردار به صورت ویژه موردتوجه قرار می‌گیرد و در تمامی مراحل این طرح از توان و تخصص بسیج استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: اقدامات مطالعاتی طرح پیشرفت و آبادانی کردستان سال گذشته انجام  و مرحله عملیاتی آن نیز یک ماه است که آغاز شده است و این طرح در قالب 6 کارگروه تعریف شده که مهم‌ترین این کارگروه‌ها اجتماعی فرهنگی، سلامت، عمران و زیرساخت و اقتصاد مقاومتی می باشند.

سردار رجبی در پایان بیان کرد: اقدامات در جهت توسعه استان کردستان موجب افزایش باور، اعتماد و همچنین افزایش روحیه مردم می شود.

 

 

 

 

 
ارسال نظرات