رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

اشتغال یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها است

اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها ، نظام و مجموع دولت می باشد.
کد خبر: ۸۷۷۹۹۵۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حمید دنیایی مدیر امور تعاون اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان از برگزاری کلاس آموزشی ترویجی، نحوه ی تشکیل شرکت های تعاونی وآشنایی با قوانین و مقررات بخش تعاون و کارآفرینی در مرکز فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: در راستای عملیاتی نمودن تفاهم نامه منعقده فیمابین معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای و با توجه به مصوبات شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی شهرستان زنجان، جلسه آموزشی ترویجی با موضوع نحوه تشکیل شرکت های تعاونی و آشنایی با قوانین و مقررات بخش تعاون و کارآفرینی، در مرکز فنی و حرفه ای شماره 2 شهید بهشتی زنجان با حضور علی پاک منش رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و همچنین جمعی ازکار آموزان فنی و حرفه ای آن مرکز تشکیل شد.

همچنین رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ابتدای جلسه مشکل اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها ، نظام و مجموع دولت دانسته و گفت: افزایش روز افزون تعداد بیکاران چه در بین زنان و چه در بین مردان می طلبد که در خصوص بحث اشتغال تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم.

علی پاک منش افزود: 51 واحد دانشگاهی در سطح استان فعال هستند که خروجی این فعالیت ها تعداد کثیری از فارغ التحصیلان می باشد که نیاز به برنامه ریزی دارند که به نوعی سطح انتظارات آنها نسبت به گذشته ارتقاء یافته است.

وی تصریح کرد: در واقع زمانی که نیروی انسانی در سطوح دانشگاهی تقویت می شود مطمئنا باید در خصوص اشتغال و مسکن و پایه نیاز های اجتماعی آن برنامه ریزی کامل اعمال شود.که البته اشتغال در اولویت این برنامه ها قرار گیرد چرا که با اولویت قرار دادن اشتغال بحث مسکن ازدواج جوانان تا حدودی حل خواهد شد.

پاک منش در ادامه ضمن ارائه تعریفی از شرکت تعاونی ،‌ شرکت تعاونی را یک بنگاه کارآفرین معرفی نمود که با جمع آوری سرمایه های خرد در جهت ایجاد فعالیت اقتصادی بزرگ و ایجاد اشتغال زایی قدم برمیدارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه مهارت های لازم برای ایجاد اشتغال در مراکز فنی و حرفه ای ارائه می شود و افراد در این مراکز مهارت ها و تخصص های لازم در شغل ها و زمینه های مختلف را کسب می کنند و توانمند می شوند، جهت دهی ویژه ای لازم است که این افراد با طرح و برنامه وارد بازارکار شوند.

پاک منش تأکید کرد: نباید این افراد بدون برنامه ریزی در بازار کار رها شوند که در این صورت دوره های مهارتی طی شده در این مراکز هرگز نمی تواند نتیجه مثبت و سازنده ای برای این افراد داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهارت های اشتغال زایی که می توان به افراد آموزش داد، نحوهی تشکیل شرکت تعاونی در زمینه های مختلف مهارتی کسب شده توسط این افراد است که در قالب آن، افراد می توانند ایده ها و تفکرات و آموخته های خود را به کار گیرند و آن را تجاری نموده و ایجاد درآمد برای خود و حتی دیگران نمایند البته با تکیه بر توانمندی های موجود در خودشان

رئیس اداره توسعه تعاونی های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان ساخت: تعاونی بنگاهی است درون زا که بر داشته های خودی متکی است و از مصالح و منابع بومی آورد و خودی استفاده می کند .

ارسال نظرات